Harry öppnar åter upp portarna i Halmstad

Harry öppnar åter upp portarna i Halmstad

Anna Hultberg och Håkan Bengtsson är stolta krögare till Harrys i Halmstad, och öppnar nu under kedjans nya koncept som är en del i en långsiktig, nationell omprofilering. Nu tar man sikte på att leverera en högkvalitativ helhetsupplevelse till besökarna – underhållning, en välkomnande miljö och vällagad mat.

– Vi är glada att återigen få öppna upp portarna till Harrys och få visa upp det nya konceptet för Halmstadsborna. Det blir ett nytt spännande tillskott på restaurangmarknaden och vi är glada att kunna erbjuda Halmstad ett genuint mat- och underhållningskoncept, säger Håkan.

I Harrys uppdaterade krogkoncept bejakas det svenska ursprunget såväl i design och inredning som i menyerna, och inspirationskällan Harry Nilsson, en klurig livsmedelshandlare i Falkenberg, som drev en folklig och personlig handelsbod är fortfarande en stark förebild.
Och framtiden ser ljus ut. Idag finns närmare 30 krogar i kedjans namn, men målsättningen är att inom 10 år ha mer än fördubblat etableringarna.

– Till oss är alla välkomna. Här kan man äta en god middag med familjen eller roa sig natten lång med sina vänner. Vårt nya koncept är en viktig addering till det lokala utbudet och förhoppningsvis något som tilltalar alla, ung som gammal, avslutar Anna.

För mer information, Anna Hultberg, krögare på Harrys i Halmstad, tel. 0708-68 13 77 eller Håkan Bengtsson, krögare på Harrys i Halmstad, tel. 0705-57 88 55.

Regioner

Harrys är folkets krog. På Harrys står det varma, välkomnande bemötandet och den goda, vällagade maten i centrum. Krogkedjan Harrys startade i Falkenberg 1993 och finns idag på närmare ett 40-tal orter i Sverige. Krogarna drivs dels av fristående franchisetagare, dels av moderbolaget Harrys Pubar AB, med huvudkontor i Göteborg. Krogkedjan sysselsätter cirka 1000 personer i Sverige. Läs mer på www.harrys.se

Carina Fabregat

Harrys, ett brasseri med svenska rötter.

Harrys är ett brasseri med svenska rötter; en avslappnad mötesplats där mat, dryck och människor förenas. Alltid välkomnande och vällagat.

Harrys startades i Falkenberg 1993 och finns idag på ett 20-tal orter i Sverige. Restaurangerna drivs dels av fristående franchisetagare, moderbolaget Harrys Pubar AB har sitt servicekontor i Göteborg. Läs mer på www.harrys.se​

Harrys
Östra Larmgatan 16