Krogkedjan Harrys söker franchisetagare i Nässjö

Krogkedjan Harrys söker franchisetagare i Nässjö

Harrys starka satsning på expansion fortsätter. Efter ett bra 2018 söker Harrys nu en franchisetagare i Nässjö som vill vara med på krogkedjans fortsatta resa framåt.

Harrys har letat efter det perfekta läget i Nässjö och fört diskussioner med flertalet fastighetsägare för att få tillgång till en av de bästa lokalerna i stan. Nu har man hittat en fastighetsägare som delar samma vision som krogkedjan, att öppna ett Harrys i hjärtat av Nässjö. Lokalen som ligger i Fenixgallerian är 490 kvm och har goda möjligheter till en stor uteservering med ett bra solläge.

–Vi vill gärna vara med och utveckla restaurangutbudet för Nässjöborna och tror att vårt uppdaterade inrednings- och matkoncept kompletterar nuvarande utbud bra, säger Fredrik Borén, etableringsansvarig Harrys Pubar AB.

Harrys har sedan lanseringen av sitt uppdaterade koncept jobbat aktivt med expansion och under 2018 hade kedjan en bra tillväxt. Med det uppdaterade inrednings- och matkonceptet förstärker man positionen som svensk bar- och brasserikedja. Harrys bejakar det svenska ursprunget såväl i design och inredning som i menyerna, och inspirationskällan Harry Nilsson, en klurig livsmedelshandlare i Falkenberg som drev en folklig och personlig handelsbod, är fortfarande en stark förebild.

–Vi är på gång i många nya städer just nu och vårt restaurangkoncept är attraktivt runt omkring i landet vilket är väldigt kul. Vi är glada över att ha hittat en lokal tillsammans med en fastighetsägare som vill förverkliga drömmen om ett Harrys i Nässjö tillsammans med oss, avslutar Fredrik Borén.

För mer information, kontakta Fredrik Borén, etableringsansvarig Harrys Pubar AB, tel. 0703-33 43 71.

Regioner

Harrys är folkets krog. På Harrys står det varma, välkomnande bemötandet och den goda, vällagade maten i centrum. Krogkedjan Harrys startade i Falkenberg 1993 och finns idag på närmare ett 30-tal orter i Sverige. Krogarna drivs dels av fristående franchisetagare, dels av moderbolaget Harrys Pubar AB, med huvudkontor i Göteborg. Krogkedjan sysselsätter cirka 1000 personer i Sverige. Läs mer på www.harrys.se

Carina Fabregat

Harrys, ett brasseri med svenska rötter.

Harrys är ett brasseri med svenska rötter; en avslappnad mötesplats där mat, dryck och människor förenas. Alltid välkomnande och vällagat.

Harrys startades i Falkenberg 1993 och finns idag på ett 20-tal orter i Sverige. Restaurangerna drivs dels av fristående franchisetagare, moderbolaget Harrys Pubar AB har sitt servicekontor i Göteborg. Läs mer på www.harrys.se​

Harrys
Östra Larmgatan 16