Per Norin ska etablera 15 krogar i Stockholm och Mälardalen

Per Norin ska etablera 15 krogar i Stockholm och Mälardalen

Efter den senaste etableringen i Upplands Väsby fortsätter krogkedjan Harrys att expandera och satsa på Stockholmsområdet. Per Norin, som närmast kommer från Carlsberg, tillsätts som etableringsansvarig för Stockholm och Mälardalen.

Som etableringsansvarig kommer Per Norins uppdrag fokusera på att utöka Stockholm och Mälardalens restaurangnät. Harrys befinner sig i en expansionsfas med ett flertal nyöppningar framför sig. Redan 11 december öppnar Harrys i Upplands Väsby.

- Harrys befinner sig i en spännande fas och den här uppgiften känns väldigt inspirerande. Jag ser fram emot att kunna erbjuda fler orter möjligheten att upptäcka Harrys nya koncept som tydliggörs i allt från design och inredning till fokus på svensk, vällagad mat, säger Per Norin om sin nya roll.

Per Norin har lång erfarenhet av restaurangbranschen och kommer närmast från Carlsberg där han haft rollen som kundansvarig för Harrys bland annat. Per kom i kontakt med krogkedjan första gången för åtta år sedan. Under dessa år har han byggt upp ett starkt band och stor kunskap om Harrys.

- Vi är mycket glada att Per valt att börja hos oss där han får en nyckelroll i arbetet att öka Harrys närvaro i Stockholm och Mälardalen. Med Pers kompetens och breda erfarenhet ska vi tillsammans sätta fler Harrys på kartan. Inte mindre än 15 krogar borde vi kunna lyckas med i Stockholmsregionen. Vi inleder nu arbetet med att söka upp intressanta krögarprofiler och fastighetsägare, säger Niclas Möller, VD för Harrys.

För mer information, kontakta Niclas Möller, vd Harrys Pubar AB, tel 070-8608282, Gustav Löfving, marknadschef Harrys Pubar AB, tel 070-7559077 eller Per Norin, etableringsansvarig, 070-8583954.

Regioner

Carina Fabregat

Harrys, ett brasseri med svenska rötter.

Harrys är ett brasseri med svenska rötter; en avslappnad mötesplats där mat, dryck och människor förenas. Alltid välkomnande och vällagat.

Harrys startades i Falkenberg 1993 och finns idag på ett 20-tal orter i Sverige. Restaurangerna drivs dels av fristående franchisetagare, moderbolaget Harrys Pubar AB har sitt servicekontor i Göteborg. Läs mer på www.harrys.se​

Harrys
Östra Larmgatan 16