Hässleholms Vatten uppmanar allmänheten till att spara på vatten

På grund av det varma vädret har vattenförbrukningen ökat kraftigt i kommunen den senaste tiden. Hässleholms Vatten uppmanar därför allmänheten att vara återhållsamma med sin vattenförbrukning så vi inte får vattenbrist i kommunen.

När det är riktigt varma dagar under en längre tid och många använder mycket vatten samtidigt riskerar vattenförsörjningen att påverkas. För att undvika bevattningsförbud uppmanar Hässleholms vatten alla som har kommunalt vatten om att vara återhållsamma med bevattning och fyllning av pooler.

Vårt vatten är det allra viktigaste vi har, vi behöver alla hjälpas åt så vi har tillgång till vatten hela sommaren.

Hässleholm Miljö AB (HMAB) är ett affärsmässigt bolag som helt ägs av Hässleholms kommun. Vi behandlar och återvinner avfall från hushåll, industri och andra verksamheter, producerar och levererar fjärrvärme i Hässleholm och Tyringe samt ansvarar för att leverera kranvatten och hantera spill- och dagvatten. Vi sköter även kommunens drift av vattenverk, reningsverk, pumpstationer och allmänna VA-ledningar. Tillsammans med invånarna i Hässleholms kommun och med stor hjälp av våra entreprenörer gör vi dagligen en insats för miljön. Genom att erbjuda förmånliga produkter och tjänster som minskar våra kunders miljö- och klimatpåverkan är Hässleholm Miljö med och bidrar till en bättre livsmiljö.www.hassleholmmiljo.se