Akvarier i den djupa delen av Havets Hus, foto: Roger Jansson /Havets Hus

Roligare sportlov på Havets Hus

Lagom till skolornas sportlov har restriktionerna tagits bort vilket bland annat innebär att alla lediga barn nu kan få möta guiderna på Havets Hus i de dagliga aktiviteterna.

Även om det i perioder under pandemin funnits ett dagsprogram så är det en efterlängtad återgång till att dagligen möta förväntansfulla barn och vuxna i akvariet. Tre gånger om dagen, mellan 20-27 februari, pågår sportlovsaktiviteterna. De två första varierar beroende på hur många som besöker akvariet och vad guiden vill berätta om. Det gör att ingen dag blir den andra lik. Det finns fortsatt möjlighet för de som vi undvika trängsel, att på Havets Hus hemsida se hur många som besöker akvariet.

Dagsprogram mellan 12-27 februari 2022.

Tid            Dag             Aktivitet

11.30        Dagligen   Dagens matning