I mars flyttar blomsterbutiken FloristMakeriet till SöDER Gallerian.

Blomsterbutiken FloristMakeriet flyttar till SöDER Gallerian

I mars flyttar blomsterbutiken FloristMakeriet till SöDER Gallerian. Till en början slår de upp dörrarna i en tillfällig butik för att sedan öppna i en helt ny lokal i gallerian, specialbyggd för blomsterbutiken.

FloristMakeriet öppnade i Helsingborg 2017 och har sedan dess blivit en populär butik hos helsingborgarna. I mars flyttar blomsterbutiken till SöDER Gallerian där de till en början öppnar i en tillfällig lokal mitt emot Hemköp. Därefter kommer sedan en butik specialbyggd för FloristMakeriet att utformas under rulltrappan, mittemot Systembolaget som öppnar i gallerian till sommaren, där blomsterbutiken kan slå sig ner permanent.

- Jag ser verkligen fram emot nyöppningen av vår butik på SöDER Gallerian! Att få möjlighet att specialanpassa en butikslokal efter just vårt sortiment är en fantastisk möjlighet och vi kommer att skapa en blomsterbutik utöver det vanliga, säger Helena Lindberg, ägare av FloristMakeriet.

SöDER Gallerian ägs av fastighetsbolaget Jefast, som ser FloristMakeriet som ett perfekt komplement till det nuvarande utbudet i gallerian.

- Vi är väldigt glada över att kunna komplettera redan befintligt utbud i SöDER Gallerian med FloristMakeriet. I kombination med livsmedel, apotek, Systembolag och andra verksamheter som förgyller och förenklar besökarens vardag passar blommor perfekt. Dessutom blir det en minst sagt ovanlig butiksutformning som kommer vara väl värt ett besök, säger Cassandra Jertshagen, VD på fastighetsbolaget Jefast.

Även Martin Klinteberg, etableringsansvarig på HBG City, ser positivt på etableringen.

- Jefast har under flera år jobbat målmedvetet och strukturerat med att utveckla såväl SöDER Gallerian som området kring Mäster Palms plats. Ambitionen har varit att hitta verksamheter som kan komplettera varandra och erbjuda en förenklad vardag för såväl besökare som boende. Jag ser FloristMakeriet som en viktig pusselbit i arbetet framåt med gallerian och tycker det är roligt att man väljer att aktivera en outnyttjad yta och skapat en unik butiksutformning, säger Martin Klinteberg.

Helena Lindberg
Ägare, FloristMakeriet