Den lokala aktören Café Étoile öppnar café och bistro på Kullagatan i september. Det blir deras andra etablering i Helsingborg city. Det nya caféet kommer servera frukost, lunch och fika med smaker från södra Frankrike och Marocko.

Café Étoile öppnar café och bistro på Kullagatan

Café Étoile har funnits på Drottninggatan sedan 2009 där de serverar mat och dryck inspirerad av södra Frankrike och Marocko. Nu öppnar Étoile ännu ett café i Helsingborg city, den här gången på Kullagatan 8. De planerar att slå upp dörrarna till den nya verksamheten i september, där det blir ett liknande koncept som i det nuvarande caféet. Det kommer serveras frukost, lunch, fika och även middag ett par dagar i veckan.

- Vi ser väldigt mycket fram emot den nya etableringen! Det är något vi har funderat på länge och nu har vi äntligen hittat en bra lokal med perfekt läge. Flera av våra stamkunder har efterfrågat att vi ska öppna på Kullagatan, vilket är extra roligt, säger Amor Mesrassi som driver Café Étoile.

Fastighetsägaren Stadsrum, som äger lokalen som Étoile ska öppna i, ser caféet som ett bra komplement till utbudet på Kullagatan.

- Vi är måna om att ha koncept som kompletterar och stärker utbudet på Kullagatan och på så sätt kan attrahera fler besökare. Étoile bidrar till att Kullagatan blir en naturlig mötesplats i ett levande stadsrum, säger Håkan Petersson, marknadsområdeschef på Stadsrum Fastigheter.

Martin Klinteberg, etableringsansvarig på HBG City, ser positivt på etableringen.

- Att vi kan välkomna en redan etablerad aktör som Étoile till Kullagatan är oerhört glädjande. Vår målsättning är att kontinuerligt stärka utbudet på Sveriges äldsta gågata, såväl stilsäkert som kvalitetsmässigt, vilket fastighetsägaren Stadsrum har tagit fasta på. Här får Kullagatans besökare ett koncept som bidrar med unicitet, hög personlig service och en redan stark position i stadskärnan, säger Martin Klinteberg.

Café Étoile på Drottninggatan kommer att ha öppet som vanligt.

Amor Mesrassi
Ägare av Café Étoile
info@cafeetoile.se

Håkan Petersson
Marknadsområdeschef, Stadsrum Fastigheter AB
hakan.petersson@stadsrumfastigheter.se

Helsingborg utsågs till Årets Stadskärna 2022, en utmärkelse som delas ut till den stad som gjort störst förnyelse av sin stadskärna genom samverkan mellan det privata och det offentliga. Bolaget HBG City ägs av Helsingborgs Cityförening, Fastighetsägarna City och Helsingborgs stad. Vi arbetar med att levandegöra city. Vår vision är att Helsingborg city ska vara en plats som alla älskar att besöka, leva och verka i.