Detaljhandelskedjan Clas Ohlson öppnar butik på Kullagatan i början av sommaren.

Clas Ohlson öppnar butik på Kullagatan

Detaljhandelskedjan Clas Ohlson öppnar i Helsingborg city i juni. Butiken kommer att ha en yta på 1131 kvadratmeter med entré direkt från Kullagatan. Utbudet består av Clas Ohlsons fullskaliga sortiment av produkter för hemmafix.

I början av sommaren återvänder detaljhandelskedjan Clas Ohlson till Helsingborg city. Den 1131 kvadratmeter stora butiken ligger på andra våningen i före detta Gallerian Magnus Stenbock. Butiken kommer ha entré från Kullagatan med en rulltrappa upp till andra våningen där de kommer ha ett komplett utbud av deras sortiment av produkter för hållbart och tillgängligt hemmafix. De beräknar att slå upp dörrarna till den nya butiken i början av juni 2024.

Savills Investment Management äger fastigheten som Clas Ohlsons nya butik ligger i, det vill säga före detta Galleria Magnus Stenbock, som nu genomgår en ombyggnation som beräknas vara klar under våren 2024.

- Det känns fantastiskt roligt att Clas Ohlson återvänder till Kullagatan. Bitarna börjar falla på plats i Magnus Stenbock och med Clas Ohlson på övre plan är vi på god väg att färdigställa pusslet, säger Hélène Henning, Chef Asset Management Norden på Savills Investment Management.

P&E Fastigheter ansvarar för uthyrningen av samtliga lokaler i fastigheten. Anders Stensson, kommersiell utvecklare på P&E, är nöjd med etableringen av Clas Ohlson.

- Vi är väldigt glada över att äntligen få berätta om den här etableringen. Att Clas Ohlson gör come back i Helsingborg city är fantastiskt kul för Helsingborg, men det sänder också ett viktigt och positivt signalvärde till alla stadskärnor i Sverige, säger Anders Stensson.

Martin Klinteberg, etableringsansvarig på HBG City, ser väldigt positivt på kedjans återkomst till Kullagatan.

- Under de senaste åren har vi konsekvent jobbat med att stärka upp innehållet i vår stadskärna. Clas Ohlson är utan tvekan en av de mest efterfrågade aktörerna och när de nu väljer att åter etablera sig i city är det ett tydligt kvitto på att arbetet ger resultat. Detta är verkligen ett glädjande besked för Helsingborg city, säger Martin Klinteberg.

Välkommen på pressträff onsdag 27 september klockan 11.00 på Kullagatan 12

Närvarande vid pressträffen är:

Christian Hammarstedt, regionchef på Clas Ohlson
Hélène Henning, Chef Asset Management Norden Savills Investment Management