Kampanjen Lokala Proffs hyllar alla de som verkar i stadskärnan samtidigt som den uppmanar helsingborgare till att handla, äta och uppleva lokalt för att gynna verksamheterna i city. Årets kampanj lyfter utbudet i olika delar av stadskärnan.

Helsingborg citys lokala proffs hyllas i kampanj

I veckan startade HBG Citys kampanj Lokala Proffs som hyllar alla de fantastiska människor som verkar i stadskärnan. Samtidigt uppmanar kampanjen helsingborgare till att handla, äta och uppleva lokalt för att gynna verksamheterna i city.

Det är fjärde året i rad som HBG City gör kampanjen Lokala Proffs. Syftet med kampanjen är att lyfta alla de proffs som verkar i stadskärnan samtidigt som den visar det breda utbudet som city har att erbjuda.

- Vår stadskärna kryllar av lokala proffs som välkomnar helsingborgare och besökare med ett fantastiskt engagemang, stor kunskap och service i stjärnklass. De är väl värda att hyllas, säger Hanna Candell, VD på HBG City.

Bilderna i årets kampanj lyfter fyra områden i Helsingborg city: Gamla stan, Söder, Oceanhamnen och Kullagatan, där personer från olika yrkesgrupper frontar. Modellerna är personer som jobbar inom olika verksamheter i city, allt från restauranger, caféer och hotell till salonger, gym och kulturupplevelser. Ali Sandro Fahs, delägare av butiken Urban Modern på Kullagatan, är en av personerna som är med på affischerna.

- Det är jätteroligt att få vara en del av kampanjen! Lokala Proffs är en viktig kampanj som på ett kreativt sätt visar upp det breda utbudet och den stora variationen av verksamheter som finns i stadskärnan. Urban Modern, precis som många andra verksamheter i city, har haft en fantastisk sommar och med kampanjen hoppas vi ännu fler blir påminda om alla butiker, restauranger, salonger och andra aktörer som finns i city, säger Ali Sandro Fahs.

Årets kampanj består av bilder som är utformade som filmaffischer framtagna av helsingborgsbyrån ACME. Kampanjen kommer dels att synas i digitala kanaler men även som trycka affischer runt om i city.

- Det är viktigt för oss att lyfta alla de fantastiska människor som verkar i city. Kampanjen är ett sätt att uppmärksamma dem och den service och kunskap de besitter, samtidigt som den påminner helsingborgarna om vikten av att handla, äta och uppleva lokalt, säger Ebba Granbom, marknadskoordinator på HBG City.

Marknadskoordinator, HBG City
ebba.granbom@helsingborg.se