CasaComo by Lisa Lenken flyttar från Spritan till Fågelsångsgatan 3 i Helsingborg city. Fotograf: Christina Fischer

Livsstilskonceptet CasaComo by Lisa Lenken flyttar till city

Den lokala livsstilsbutiken CasaComo by Lisa Lenken flyttar från Spritan till Fågelsångsgatan 3 i Helsingborg city. Den nya butiken invigs den 17 oktober.

CasaComo by Lisa Lenken är en livsstilsbutik med inspiration från Italien. De har ett noggrant utvalt sortiment av unika produkter. Utbudet består bland annat av interiör, vintage-kläder och skinnväskor. Produkterna är handplockade från olika delar av Europa, med stort fokus på Italien.

Butiken låg tidigare på Spritan i Ödåkra, men Lisa Lenken, som äger verksamheten, väljer nu att flytta in till Helsingborg city. Tisdag den 17 oktober invigs den nya butiken på Fågelsångsgatan 3.

- Jag har gjort min tid ute på Spritan och nu vill jag känna av Helsingborg citys puls! Just nu händer det mycket positivt i stan och det vill jag gärna vara en del av, säger Lisa Lenken.

Martin Klinteberg, etableringsansvarig på HBG City, ser positivt på att CasaComo på Lisa Lenken väljer att flytta till city.

- Att ett etablerat koncept som CasaComo by Lisa Lenken, med fokus på livsstil och handplockade produkter, väljer att kliva in i stadskärnan känns väldigt spännande. Deras innehåll och unika utbud ligger helt i linje med den ambitionen vi har för området. En spännande etablering med touch av kontinenten, säger Martin Klinteberg.

Lisa Lenken
Ägare av Lisa Lenken by CasaComo
info@casacomo.eu

Helsingborg utsågs till Årets Stadskärna 2022, en utmärkelse som delas ut till den stad som gjort störst förnyelse av sin stadskärna genom samverkan mellan det privata och det offentliga. Bolaget HBG City ägs av Helsingborgs Cityförening, Fastighetsägarna City och Helsingborgs stad. Vi arbetar med att levandegöra city. Vår vision är att Helsingborg city ska vara en plats som alla älskar att besöka, leva och verka i.