Carl Lidholm till Stockholm Exergi

Head Agent har varit med och rekryterat Carl Lidholm till rollen som ny direktör för Försäljning, produkter & tjänster på Stockholm Exergi.

Carl Lidholm, som senast kommer från Hansen Technologies, kommer att leda Stockholm Exergis enhet för Försäljning, produkter & tjänster. Carl kommer att ingå i Stockholm Exergis företagsledning och börjar i sin nya roll den 1 maj.

- Jag ser verkligen fram emot att få börja på Stockholm Exergi. Det är ett välskött företag med höga ambitioner som också har en avgörande roll för att Stockholm skall kunna bli den första klimatpositiva huvudstaden i världen. Det känns jättespännande att få vara med på resan mot en klimatpositiv verksamhet 2025, säger Carl Lidholm.

Carl Lidholm är idag försäljningschef på Hansen Technologies och har tidigare arbetat på bland annat Vattenfall och Tieto (idag TietoEvry).

- Jag är glad att kunna välkomna Carl Lidholm till Stockholm Exergi. Han har en gedigen erfarenhet från energisektorn och som ledare, han är bosatt i Stockholm och han har ett lika starkt kundfokus som vi har. Jag ser fram emot att han ska bidra med sin breda kunskap i den fortsatta utvecklingen av Stockholm Exergi, säger Anders Egelrud, Stockholm Exergis vd.

Stockholm Exergi är ett energibolag som producerar och distribuerar fjärrvärme, fjärrkyla och el till Stockholmarna. Vi utvecklar lösningar för att sakta ned den globala uppvärmningen och skapa en hållbar energiförsörjning för Stockholm. Över 90% av vår energi kommer från återvinning och biobränslen, men vi har högre ambitioner än så, redan 2025 ska hela vår verksamhet vara klimatpositiv. Hos oss får du möjligheten att dela din energi med över en miljon människor, varje dag. Du blir den som värmer när det är kallt och den som svalkar när det är varmt. Den som lyser upp vägen hem när det blir mörkt och effektiviserar energianvändningen för en hel stad. Vi är nyfikna, initiativrika och ansvarsfulla. Hos oss kan du omvandla din energi till en hållbar framtid. Med gemensam kraft gör vi skillnad.

Läs mer om Stockhols Exergi på - https://www.stockholmexergi.se
Läs mer om Head Agent på - https://www.headagent.se/