Partnerskap med UiPath banar nya vägar för Relight

Relight är nu officiell partner till UiPath och kan därmed erbjuda kunderna en unik kombination av två plattformar för digital verksamhetsutveckling. Möjligheterna hämtas dels från UiPaths plattform för robotisering (RPA) och K2 plattform för processdigitalisering (DPA) – här öppnas nu nya för vägar i organisationerna för att ta bort det som står i vägen för att fler ska kunna göra det de brinner för.

”Vi är glada och stolta över att nu ha förmågan och förutsättningarna att hjälpa våra kunder att ta nästa steg i den digitala evolutionen” säger bolagets VD, Johan Mangnäs. ”Vi hade sedan tidigare, genom K2, förutsättningar bygga fullständigt anpassade digitala systemlösningar – nu kan vi även erbjuda robotisering för de standardiserade uppgifter som tynger ner många organisationer. Kombinationen av båda världarna, massanpassning genom K2 och standardisering genom UiPath ger en otroligt kraftfull kombination”.

”Vi tror också, att vi genom att byggt förmåga på området med robotisering, bättre kan hjälpa organisationer som vill ta nästa steg i sin digitala evolution. Här kan vi på Relight förstärka kundernas verksamhet genom arbetet med K2 och DPA.”

För mer information besök gärna www.relight.se och vår blogg där vi beskriver flera av fördelarna av att kombinera flera olika tekniker för digital verksamhetsutveckling

• digital medarbetare
  • uipath
  • verksamhetsutveckling
  • digitalisering
  • automatisering
  • k2
  • relight
  • rpa

Fakta:

• Relights löfte till marknaden är sammanfattas i att vi skapar framtidens arbetssätt: ”REDESIGNING WORK.LIFE”.
  • Relight är svensk partner till K2, en världsledande plattform för digitalisering med +4 miljoner användare, i bland annat 30% av världens 100 största bolag. Sedan kort tid tillbaka är Relight även partner till UiPath, den snabbast växande plattformen för robotisering
  • Bolaget är ett systerbolag till Headlight AB, och arbetar över hela Sverige med offentliga verksamheter såväl som med det privata näringslivet och grundades under inledningen av 2018.
  • Det juridiska bolagsnamnet är Redesign Worklife Sweden AB som har sitt säte i Örebro och, genom Headlight, även kontor i Borlänge, Västerås och Stockholm

Kontaktperson för frågor är

Johan Mangnäs