Headweb återigen utsedd till Sveriges bästa filmtjänst

Det senaste året har inneburit en hel del framgångar för Headweb: Filmtjänsten utsågs till Sveriges bästa underhållningssajt 2009 av tidningen Internetworld och det teknikinriktade magasinet M3 krönte Headweb till Sveriges bästa filmtjänst, en utmärkelse som tidningen Det Digitala Hemmet även tilldelade Headweb. I februari i år lanserades Headweb i Norge där tjänsten redan har utsetts till bästa filmtjänst av IT-Pro.

Den här gången kommer utnämnelsen från tidningen MacWorld där de lyfter fram Headweb som en filmtjänst i framkant och utdelar högsta betyg. Motiveringen lyder:

“Headweb är den bästa strömningstjänsten för film just nu med ett användarvänligt program och många bra funktioner. Vi önskar att priserna går ned men som marknaden ser ut idag är Headweb klart värd full pott.”

– Vi har ägnat tre år att utveckla en filmtjänst som faktiskt levererar på alla plan och det är glädjande att se att allt hårt arbete har gett resultat. Nu har vi lyckats skapa en tjänst som fungerar utan problem och vi har ett starkt utbud av film. Dagens filmkonsumtion handlar om att ha möjligheten att se när, hur och var jag vill – den här fina utmärkelsen sporrar oss att fortsätta arbeta hårt och tillgodose våra användares efterfrågan på en storslagen filmtjänst, säger Peter Alvarsson, grundare av Headweb.

MacWorld premierar Headweb för sitt snygga, användarvänliga gränssnitt och sin enkelhet. Även betalningsförfarandet – som kan ske med ett snabbt sms samt kontokort – får fina lovord. Dessutom får Headweb en en guldstjärna för att alla filmtitlar som finns i Headwebs bibliotek är tillgängliga i externa plattformar såsom Plex och Playstation 3.

– Vår målsättning är att finnas tillgänglig på alla uppkopplade enheter med skärm. På så vis står vi på filmkonsumentens sida genom att bemöta deras krav på lättillgänglighet samtidigt som vi motverkar illegal nedladdning, säger Peter Alvarsson.

För mer information, presskit och testkoder till Headweb:
Andreas Vural, presskontakt Headweb 073- 545 16 16, andreas.vural@headweb.com

Foton, bilder och logotype kan laddas ner på:

• Bio, film, foto

• streamad film
  • streaming-tjänst
  • streaming; video
  • streamingtv
  • webbfilm
  • playstation 3
  • onlinetjänst
  • online video
  • internetvideo
  • hyrfilm
  • headweb
  • film
  • apple
  • plex
  • webbtjänst
  • mac

Om Headweb:
Headweb är en innovativ filmtjänst som erbjuder sina användare on-demand streaming och nedladdning av film på laglig väg. Tjänsten är användarvänlig och håller hög kvalitet på bild och ljud med ett snabbt växande utbud av film. På kort tid har företaget tagit en stark position som utmanare på den nordiska filmmarknaden. Headweb samarbetar bland annat med Warner Bros., Paramount Pictures, Sandrew Metronome och SF.

Peter Alvarsson

Presskontakt CEO Marknadsföring, PR, Försäljning 0707575727