Headweb korad till Sveriges bästa filmtjänst

För andra gången i rad blir Headweb, Skandinaviens främsta filmtjänst för streaming och nedladdning av film på Internet, utsedd till Sveriges bästa filmtjänst.

Utmärkelsen kommer från IDG:s titel Det digitala hemmet som har granskat Sveriges främsta filmtjänster. Headweb, som tack vare Sverige-unika samarbeten med Hollywood-aktörer som Warner Bros. och Paramount Pictures samt svenska SF, kan erbjuda ett utbud på hela 1 800 filmtitlar, kammade hem förstaplatsen.

I testet hyllas Headweb för användarvänligheten, gränssnittet och prisvärdet på filmerna. Motiveringen lyder:

"Headweb är överlägset när det kommer till extrafunktioner. De ligger hela tiden i framkant med funktioner och gränssnitt - dessutom är Headweb det billigaste alternativet i testet."

Headweb premieras också för att filmtjänsten kontinuerligt har arbetat för att bredda användarmöjligheten för filmkonsumenter. Man syftar bland annat på att Headweb nyligen har presenterat ett användargränssnitt för Playstation 3, som ger Playstations användare möjligheten att komma åt dessa filmer via spelkonsolens webbläsare vilket förenklar digital filmkonsumtion avsevärt. Headweb lovordas även för att man har skapat en plugin i mediacentret Plex och att alla som ett Facebook-konto kan använda sitt Facebook-id för att logga in.

- Vi oerhört glada för den här utmärkelsen som återigen visar att vi är en filmtjänst som faktiskt levererar och inte bara lovar. Det här visar att ett stort utbud av titlar och en ambitiös satsning på att skapa en enkel filmtjänst med bred användarmöjlighet har varit en framgångsrik väg att gå, säger Peter Alvarsson grundare av Headweb.

Fullständiga testet återfinns här

För mer information, presskit och testkoder till Headweb
Andreas Vural, presskontakt Headweb 073- 545 16 16, andreas.vural@headweb.com

Om Headweb