Ciao Ciao byter namn till Heap

Ciao Ciao Carsharing byter namn till Heap

Bildelningsföretaget Ciao Ciao Carsharing byter namn till Heap i Augusti 2020. I samband med att Kaspar och Petter Prinz går in i företaget som Creative Directors ändrar Ciao Ciao sitt namn och grafiska profil.

- De befintliga kunderna och bilägarna behöver inte göra mycket i samband med namnbytet. De kommer få notis om att uppdatera appen, sen kommer det fungera på samma sätt som förut. Tjänsten är precis densamma, bara lite snyggare, säger Carl Törnström, VD på Heap.

Kreatörerna Kaspar och Petter Prinz står bakom skapandet av det nya varumärket. I samband med deras inträde i företaget gjorde man också ett omtag i varumärkesprofilen. Med erfarenhet från grundande av Google Creative Labs och den egna byrån Prinz & Co är de ett välkommet tillskott i det växande start-upet som nu kallas Heap.

Regioner

Heap är en peer-to-peer-tjänst där privatpersoner både kan hyra en bil, eller hyra ut sin egen bil när den inte används. Heap erbjuder ett enkelt och prisvärt alternativ till andra tjänster som ofta är för dyra för använda i vardagen. För att hyra en bil väljer du helt enkelt den bil du vill boka, hittar den, och låser upp den genom appen. Processen är helt digital och hanteras i appen. Heap är fd Ciao Ciao Carsharing.

Isabelle Oleszko

Presskontakt Chief marketing officer 0707940096