Helly Hansen öppnar på Hede Fashion Outlet

Helly Hansen öppnar på Hede Fashion Outlet

Den 19 januari slår det klassiska klädföretaget Helly Hansen upp portarna till sin nya outletbutik på Hede Fashion Outlet. Öppningen stärker shoppingcentrets utbud av kvalitativt outdoor-sortiment för årets alla årstider. Under öppningshelgen möts kunderna av extra fina erbjudanden.

Trots lågkonjunktur och inflation har 2023 varit ett bra år för Hede Fashion Outlet med nya butiker som Marc O’Polo, Selected och Gina Tricot. 2024 ser inte ut att bli sämre. Först ut i ledet av nya spännande öppningar är det klassiska varumärket Helly Hansen, kända för sitt innovativa och kvalitativa sortiment för den aktiva livsstilen.

Butiken, som är 260 kvadratmeter stor, bjuder på ett gediget utbud av kläder och accessoarer inom skidåkning, segling och outdoor till hela familjen. Men även basplagg och ready-to-wear-kollektioner ryms i den väl tilltagna butiken som kommer ha outletpriser med minst 30 procent rabatt.

– Helly Hansen är ett klassiskt varumärke som haft en stark tillväxt globalt. Vi är stolta över att de väljer att öppna en fysisk butik hos oss på Hede Fashion Outlet. Västkusten är ett område fyllt av aktiva människor, inte minst inom skidåkning och segling där Helly Hansen är extra starka. Därför känns det väldigt kul att våra kunder nu kommer kunna ta del det kvalitativa sortiment som Helly Hansen erbjuder, säger Per Wallentin, Nordic Business Director på Hede Fashion Outlet.

Det norska varumärket Helly Hansen grundades 1877 och är idag, snart 150 år senare, älskat av allt från professionella yrkesutövare till seglare, skidåkare och friluftsälskande motionärer. Varumärket har över 100 butiker och en e-handel som skeppar världen över. 2021 öppnade Helly Hansen en Brand Store i centrala Stockholm och satsningen på Hede Fashion Outlet blir en naturlig del i sin butiksexpansion.

– Vi ser fram emot att öppna butiken på Hede Fashion Outlet och vi firar öppningen med extra bra erbjudanden inom vårt stora utbud på jackor och parkas. De 40 första betalande kunderna kommer dessutom få en goodie bag, säger Lars Bolin, nordisk marknadschef på Helly Hansen.

Helly Hansen öppnar på Hede Fashion Outlet fredag den 19 januari.

VIA Outlets grundades 2014, och driver idag elva outlets med attraktiva lägen i totalt nio europeiska länder. Därmed är vi den snabbast växande outlet-aktören i Europa, med över 30 miljoner besök under 2018, och en omsättning på 1.07 miljarder euro. För mer information om VIA Outlets, besök www.viaoutlets.com.