Accessoarer och heminredning från Archiella of Sweden. Finns på Hede Fashion Outlet 2-12 maj.

Svenska designföretaget Archiella of Sweden öppnar sin första fysiska butik; en pop-up på Hede Fashion Outlet

Mellan den 2–12 maj öppnar Archiella of Sweden tillfällig butik på utomhuscentret i Kungsbacka strax söder om Göteborg. Besökarna får ta del av väskor och krukor i unik design skapade med exceptionellt hantverk, designade och tillverkade i Sverige och Ukraina. Grundaren Sofia Bergqvist skapar färgstarka produkter som passar både den egna stilen och heminredningen. I den tillfälliga butiken finns även varumärket Meyenberg med sina veganska tvålar och Jaypeas foodtruck återvänder för att servera hungriga besökare.

Hede Fashion Outlet fortsätter att välkomna en rad spännande pop-up:er till centret under konceptet Super Thursday. Snart välkomnas besökare på Hede Fashion Outlet av det senaste inom svensk design. Från torsdag den andra maj slår svenska varumärket Archiella of Sweden upp dörrarna till sin första någonsin fysiska butik där besökare får möjlighet att utforska deras fantastiska sortiment av krukor och virkade väskor. Väskorna är handgjorda av ett etablerat företag i Ukraina där Archiella både förser kvinnor med anställning och social trygghet när deras män tvingats ut i kriget.

- Vi är otroligt stolta och glada över att Archiella of Sweden väljer Hede Fashion Outlet som plats för sin första fysiska butik, säger Per Wallentin Nordic Business Director på Hede Fashion Outlet. Det nya konceptet Super Thursday är vårt sätt att ge en extra upplevelse till våra gäster när de besöker oss, och också för varumärken att testa sina koncept hos oss.

Bakom det göteborgsbaserade företaget Archiella of Sweden finns den färgsprakande grundaren Sofia Bergqvist, som med sin passion för färg, form och design skapat ett varumärke som representerar unik design och exceptionellt hantverk. Produkterna, som har fått erkännande från namn som Pernilla Wahlgren och synts frekvent i Wahlgrens Värld, kommer finnas till försäljning i den tillfälliga butiken fram till den 12 maj.

- Jag är så oerhört glad att få vara här på Hede Fashion Outlet och öppna upp en egen tillfällig Archiella butik bland andra exklusiva varumärken. Ser så mycket fram emot att få träffa kunderna och att dem ska få möjlighet att se min kollektion på plats. Där och då kommer också presenteras en del nya designs, men det får ni se då. Varmt välkomna och hoppas vi ses, säger Sofia Bergqvist, grundare av Archiella of Sweden

I den tillfälliga butiken närvarar även det exklusiva varumärket Meyenberg, med sina iögonfallande veganska tvålar tillverkade av naturliga och noggrant utvalda ingredienser med flaskor gjorda av 100% återvunnet material. Under helgen 2–5 maj återvänder också Jaypeas med sin foodtruck för att servera streetfood till hungriga besökare.

Om Archiella of Sweden

Sofia Bergqvist heter den färgstarka skaparen av varumärket Archiella of Sweden som grundades 2021 och lanserades 2022. Archiella är en spin-off från Sofias son som heter Archie i tredje namn. Archiellas betydelse står för innovation och power, vilket är egenskaper som varumärket verkligen står för, men framför allt är det kvalitet. Sofias intresse för färg och form tog sin start redan 2009 då hon grundade företaget Cara Collection. Kollektionen fick stor uppmärksamhet i Sverige som internationellt då hon var tidig med både webshop och att göra samarbeten med en rad personligheter, dåtidens bloggare.