För fjärde gången i rad så infriar Hedin Automotive och dottersällskapen kraven för att bli certifierade som Great Place To

​Hedin Automotive blir åter certifierad som ett Great Place To Work

För fjärde gången i rad så infriar Hedin Automotive och dottersällskapen Bavaria Norge (BMW och MINI), Bavaria Sverige (BMW och MINI), Hedin Performance Cars Norge (Porsche) och GS Bildelar kraven som krävs för att bli certifierade som Great Place To Work. Det betyder att arbetsmiljön upplevs som bra i jämförelse till en global standard som mäter trovärdighet, rättvisa, respekt, stolthet och gemenskap.

Great Place To Work är den enda internationella certifiering som finns för bra arbetsplatser och tar utgångspunkt i situationsanalyser av medarbetarens upplevelser.

-Jag är stolt och glad över resultaten. Stolt över mina kollegor och jobbet som dom utför varje dag, och glad över engagemanget, glädjen och sammanhållningen i organisationen i en tid som är präglad av avstånd och osäkerhet. Hedin Automotive skall vara ett värdebaserat sällskap och certifieringen ger bevis på vårt systematiska arbete med kultur och kommunikation, säger Stig Saeveland, Administrerande Direktör i Hedin Automotive.

GPTW mäter upplevelsen utav trovärdighet, rättvisa, respekt, stolthet och gemenskap.

-Även om det finns väldigt mycket att glädja sig över så siktar vi ändå högre. Vi skall jobba stenhårt för ett ännu större engagemang, starkare motivation, större förändringsbenägenhet och ännu bättre resultat längre fram. Med en svarsfrekvens på 92% har vi ett väldigt solitt underlagför att jobba med mot en ännu bättre arbetsmiljö, avslutar Saeveland.

Till följd utav Great Place To Work kännetecknas dom bästa arbetsplatserna av att medarbetarna har tillit till sin arbetsgivare, är stolta över sitt jobb och känner gemenskap med sina kollegor.

- Att skapa en bra arbetsplats handlar i grund och botten om att få till fler saker tillsammans. Genom systematisk uppföljning/mätning, analys och att samtidigt ha sitt fokus på förbättringar har Hedin Automotive visat människor att kultur värderas högt. I en krävande tid er det speciellt bra att se en positiv utveckling i medarbetarnas upplevelser och att fokus och åtgärder över tid ger effekt. Det visar att Hedin Automotive gör de riktiga sakerna på riktigt sätt och har bästa förutsättningar för vidare utveckling. Vi gratulerar dem ytterligare en gång med certifiering som ett Great Place To Work, både i Norge och Sverige, säger Jannik Krohn Falck, Administrerande Direktör i Great Place to Work.

Hedin Automotive gör de riktiga sakerna på riktigt sätt och har bästa förutsättningar för vidare utveckling, säger Jannik Krohn Falck, Administrerande Direktör i Great Place to Work.

Några utav Hedin Automotives resultat (talen i parantes visar procentandelen av medarbetarna som gett högsta betyg på påståendet)

När man börjar här blir man väl mottagen (90%)
Jag är stolt att berätta för andra var jag arbetar (87%)
Medarbetarna bryr sig om varandra (85%)
Jag är stolt över det vi åstadkommer här(84%)
Mitt arbete betyder något speciellt för mig – det är inte bara ett jobb (85%)
Ledare/chefer litar på, utan att hela tiden kontrollera det, att medarbetarna gör ett bra jobb (80%)
Allt sammantaget är detta en mycket bra arbetsplats (84%)

Bavaria är inte en traditionell bilåterförsäljare, men en aktiv aktör som har sedan 1996 jobbat för att skapa det bästa återförsäljaralternativet för kräsna, bilintresserade kunder som vill uppleva både körglädje och ägarglädje. Idag är vi en av Nordens största BMW och MINI-återförsäljare. Vi har anläggningar i Stockholm, Uppsala, Gävle, Östersund, Skellefteå, Luleå, Stavanger, Oslo, Gardermoen, Haugesund, Kristianstad, Arendal, Bryne, Lillestrøm, Molde, Kristiansund och Ålesund. Bavaria ingår i Hedin Automotive AS, ett helägt dotterbolag av I.A. Hedin Bil AB. Tillsammans med Hedin Automotive Schweiz (BMW och MINI), Hedin Performance Cars (Porsche i Norge) och GS Bildelar (Norges största oberoende leverantör av reservdelar och tillbehör till BMW). År 2019 omsatte vi över sex miljarder SEK och sålde 21 500 bilar. Hedin Automotive sysselsätter idag fler än 800 st anställda i Sverige, Norge och Schweiz.

Om I.A Hedin Bil AB

I.A. Hedin Bil är en av nordens största privatägda bilåterförsäljare. I portföljen finns ett 30-tal varumärken och bolaget tillhandahåller fullservice för såväl privat- som företagskunder. Finansiering, service och försäkring är några av de komponenter i den helhetslösning som erbjuds. Hedin Bil är representerat på mer än 125 platser i Sverige, Norge, Schweiz och Belgien. Omsättningen för 2018 uppgick till 21 miljarder SEK och antalet anställda var 2450.

Om Anders Hedin Invest AB

Anders Hedin Invest är en svensk familjekoncern som etablerades år 1985 av pappa Ingemar och sonen Anders Hedin. Koncernen som idag är en av Europas största bilkoncern driver 125 anläggningar och 32 olika varumärken i Sverige, Norge, Tyskland, Schweiz och Belgien. Hedin Automotive ingår i Anders Hedin Invest-koncernen tillsammans med Hedin Bil AB, Klintberg & Way-koncernen, Mabi Hyrbilar, Car to Go Sweden, Hedin IT och I.A Hedin Fastighetskoncernen Tuve Bygg AB. Anders Hedin Invest är också delägare i Lasingoo Sverige AB. Koncernens omsättning uppgick till 26 miljarder SEK i 2019, och kommer i 2020 att sysselsätta fler än 3 600 medarbetare.