Hedin Mobility Group har utsetts till distributör och återförsäljare för den helt nya INEOS Automotive Grenadier

Hedin Mobility Group utses till distributör och återförsäljare för helt nya INEOS Automotive Grenadier

Göteborg, 4 April, 2022

Hedin Mobility Group är stolta över att få tillkännage undertecknandet av en avsiktsförklaring med INEOS Automotive som distributör och återförsäljare av den helt nya INEOS Grenadier på följande marknader; Belgien, Nederländerna, Luxemburg, Sverige, Danmark, Norge, Finland, Estland, Lettland, Litauen och Schweiz. Avsiktsförklaringen omfattar även eftermarknad och distribution av reservdelar.

Med detta spännande partnerskap stärker Hedin Mobility Group sin position på den europeiska marknaden som en av de största privatägda mobilitetsleverantörerna.

" Vi är otroligt glada och hedrade över att ha blivit utvalda av prestigefyllda INEOS Automotive till deras nyckelpartner i Europa för nya INEOS Grenadier. Detta är ett fantastiskt terrängfordon som redan har skapat mycket uppmärksamhet och stor efterfrågan på marknaderna före lanseringen. Jag är övertygad om att det kommer att bli en fantastisk resa tillsammans och starten på ett långsiktigt partnerskap med INEOS Automotive!" - Anders Hedin, ägare och VD Hedin Mobility Group AB (publ).

GO OVER IT, GO THROUGH IT – INEOS Grenadier har permanent fyrhjulsdrift och är redo att dra sin vikt oavsett om det är båtar, hästar eller vanliga släp. Motorerna tillverkas av BMW, växellådor är från ZF, drivaxlar från Carraro, säten av Recaro, och den är konstruerad av Magna.

Hedin Mobility Group håller nu på att etablera dedikerade sälj- och serviceorganisationer på var och en av de 11 marknaderna, samt en central importorganisation placerad i Sverige för att säkerställa Grenadiers kundresa och för att kunna möta den redan uppbyggda efterfrågan i marknaden. Varumärkesfokus är nyckeln och de första fordonsleveranserna väntas under fjärde kvartalet i år.