Hedvig lanserar olycksfallsförsäkring, täcker även riskfyllda aktiviteter

Hedvig lanserar olycksfallsförsäkring, täcker även riskfyllda aktiviteter

Försäkringsbolaget Hedvig lanserar nu sin första nya produkt utöver hemförsäkring på den svenska marknaden. Nu kan alla Hedvig-medlemmar uppgradera till en kompletterande olycksfallsförsäkring.

Hedvigs olycksfallsförsäkring fungerar som ett komplement till hemförsäkringen och täcker bland annat sjukhusvistelser, tandskador, rehabilitering, terapi och även mer permanenta skador vid olycka. Olycksfallsförsäkringen täcker dessutom flera riskfyllda sporter och aktiviteter som offpist skidåkning, klättring, flygning och bungyjump. Extremsporter är något som många traditionella försäkringsbolag har valt bort i sina villkor.

• Olycksfallsförsäkringen gäller oavsett tid på dygnet och var man befinner sig. Och den täcker även riskfyllda aktiviteter som till exempel bungyjump och offpist skidåkning. Är det någon gång man behöver en olycksfallsförsäkring så är det ju då. Man ska inte behöva avstå från att leva livet på grund av att man inte har en bra försäkring, säger Lucas Carlsén, VD på Hedvig.

Att teckna en olycksfallsförsäkring är inte helt lätt hos de traditionella försäkringsbolagen. Oftast tecknas olycksfallsförsäkring av ens arbetsgivare, och om man vill skaffa en som privatperson behöver man i de allra flesta fall ringa in och få hjälp av en rådgivare. Det är med andra ord en komplicerad process, särskilt om man inte är svensktalande. Med Hedvig går olycksfallsförsäkringen att teckna direkt i appen, på svenska eller engelska. Hedvig har dessutom gjort det enkelt att teckna medförsäkrade och olycksfallsförsäkringen kan gälla upp till 6 personer.

• Olycksfallsförsäkring har varit något som våra medlemmar verkligen har efterfrågat. Därför känns det extra kul att kunna lägga till den som ett komplement till hemförsäkringen. Olycksfallsförsäkringen tecknas enkelt direkt i Hedvig-appen och skador och ärenden hanteras på samma enkla och snabba sätt som vanligt, fortsätter Lucas Carlsén.

Hedvigs standardförsäkringsbelopp, det vill säga den summa som Hedvig betalar ut vid permanent skada eller reducerad arbetsförmåga, uppgår till 1 000 000 SEK. Det individuella priset för olycksfallsförsäkringen baseras bland annat på valt försäkringsbelopp och ålder.

I Hedvigs rapport “Scandinavian Twenty-Somethings” uppger 61% av alla svenskar mellan 20-30 år att de har en olycksfallsförsäkring idag. De viktigaste faktorerna när man väljer försäkringsbolag är att det känns tryggt, är billigt och enkelt. Hela rapporten finns att läsa här.

Om Hedvig

Hedvig är ett försäkringsbolag som lanserades 2018 och erbjuder hem- och olycksfallsförsäkring. Bolaget är verksamt i Sverige, Danmark och Norge med planer på att expandera vidare ut i Europa. Med ett stort fokus på kundupplevelse och snabb service har bolaget vuxit snabbt, i Sverige var man det försäkringsbolag som växte näst snabbast inom kategorin hemförsäkringar under 2020. Bolaget är särskilt populärt bland den yngre generationen - en majoritet av Hedvigs medlemmar är under 30 år.

Désirée Maurd

Presskontakt Head of Communications
Sofia Petersson

Presskontakt PR Manager +46 76 113 60 08

Välkommen till Hedvig Försäkring!

Hedvig är Nordens ledande neo insurer-bolag. Sedan 2018 erbjuder Hedvig hemförsäkring med ett stort fokus på snabb och smidig service, både via digitala lösningar och personlig service.

Hedvig Försäkring
Valhallavägen 117 K