Hedvig uppmanar sina studentmedlemmar att fatta dumma beslut

Hedvig uppmanar sina studentmedlemmar att fatta dumma beslut

Försäkringsbolaget Hedvig som erbjuder hemförsäkring i Sverige, Norge och Danmark satsar stort på studenter i en ny skandinavisk kampanj.

I dagarna börjar hundratusentals skandinaviska studenter en ny termin. En period då många personer flyttar hemifrån eller byter bostad. Med den nya kampanjen “Go get in trouble” vill Hedvig påminna studenter om att studenttiden handlar om så mycker mer än själva studierna.

– Nu när många börjat en ny termin, eller kanske en helt ny skola, vill vi påminna om att den här tiden i livet handlar om mer än stressen över skolan. Det är en tid för att vara ung, dum, och kanske inte alltid ta de smartaste besluten. Livet blir roligare så. Har du dessutom Hedvig behöver ångesten över en krossad mobil eller vinfläckar på mattan kanske inte bli fullt lika jobbig, säger Maja Stampe, copywriter på Hedvig.

Kampanjbudskapet “Go get in trouble” syns som utomhusenheter i studentstäder runtom i Sverige, Norge och Danmark. Dessutom kommer kampanj-merch delas ut och och fysiska aktiveringar genomföras på campus i samtliga länder.

Désirée Maurd

Presskontakt Head of Communications
Sofia Petersson

Presskontakt PR Manager +46 76 113 60 08

Välkommen till Hedvig Försäkring!

Hedvig är Nordens ledande neo insurer-bolag. Sedan 2018 erbjuder Hedvig hemförsäkring med ett stort fokus på snabb och smidig service, både via digitala lösningar och personlig service.

Hedvig Försäkring
Valhallavägen 117 K