Nya hyresrätter börjar ta form i Partille Port

Under veckan satte Heimstaden spaden i marken för cirka 230 hyresrätter i Partille Port, som är en del av centrala Partille och endast 15 minuter från Göteborg. Här byggs välplanerade och yteffektiva bostäder med ljusa vindslägenheter med studiokänsla högst upp. Lägenheterna ska stå klara för inflyttning våren 2023.

Bostäderna som byggs är 1–3 rum och kök med hyresrätt som boendeform. Fastigheterna kommer också att rymma kommersiella lokaler.

Här skapas ett kvarter med hög trivsel, med hus som varierar i både höjd och bredd och där varje trapphus i kvarteret har sin egen särprägel. Fasadernas färger är valda ur naturen och den stadsmässiga och höga sockelvåningen, kantad av lokaler och bostadsentréer, ger en känsla av den klassiska och täta innerstaden.

Samtliga lägenheter är fullt utrustade med bland annat diskmaskin, förvaringsutrymmen och funktionella arbetsytor i köket. I de helkaklade badrummen finns tvättmaskin och torktumlare, alternativt kombimaskin. I ett av husen finns även en gemensam tvättstuga. Flertalet av lägenheterna har balkong eller en så kallad spansk balkong.

Innergården är privat och intim och utformad för att erbjuda såväl grönska som sociala platser och ytor för lek. Innergården kompletteras med en gemensam takterrass som bjuder på sol över hela dagen och utblick över omgivningarna. Med andra ord: Här ges plats för härlig granngemenskap!

Partille Port blir en inbjudande del av centrala Partille där bostäder, handel och närhet till natur och nöje skapar en levande och attraktiv stadsdel. I närheten finns goda kommunikationer med direktbussar till och från Göteborg.

Inflyttning är planerad till våren 2023. Uthyrning och förvaltning sker via Heimstaden.

Projektet är ett samarbete ihop med Magnolia Bostad och Tornstaden som projektets entreprenör.

Heimstaden är ett ledande fastighetsbolag i Europa med fokus på att förvärva, utveckla och förvalta bostäder och lokaler. Genom våra värderingar Care, Dare och Share, skapar vi värden för våra ägare och omtänksamma boenden för våra hyresgäster. Heimstaden har ca 100 100 lägenheter och ett fastighetsvärde om ca 136 mdkr. Heimstadens preferensaktie är noterad på Nasdaq First North. Huvudkontoret är placerat i Malmö. Certified Adviser är Erik Penser Bank aktiebolag, 08-463 83 00 samt certifiedadviser@penser.se. För mer information se www.heimstaden.com