Uno Svenningsson - foto: Pär Bäckstrand

Nyhet -

Uno Svenningsson tar ställning mot mobbning i kvällens "Så mycket bättre" - Eric Saades dag

Det var en ton i Eric Saades låt "Sting" som fick Uno Svenningsson att tänka på något helt annat än det låten handlade om från början. Det slutade med en text om mobbning och tolkningen fick titeln "Slå" i kvällens "Så mycket bättre" på Tv4.

"Eric, vilken otroligt fin ny kamrat. Att bygga sig en lyckosam karriär är en bedrift idag med det stora utbud som finns. Det krävs hårt arbete, men också ödmjukhet, Eric i ett "nötskal". När jag skulle välja låt kändes "Sting" som något som skulle kunna passa mig. Texten talade till mig, och jag såg budskapet klart. Det är inte givet att de som tror sig vara bättre och mer värda än andra, når "längst" i livet, snarare tvärtom. Jag gillar verkligen hur låten blev. Slå!" säger Uno.

Redan innan Uno hade framfört sin låt var Eric Saade redo för något väldigt bra och det märktes att han är imponerad av Unos unika ton:

- Jag tror jag kommer känna frihet som jag har känt varenda gång du sjunger. Det bara raspar till i rösten o sen är du där uppe där jag måste klippa kulorna för att komma.

Erics betyg efter att ha hört "Slå" beskriver ganska bra hur många känner kring många av Uno Svenningssons låtar:

- Alltså det du säger i den låten önskar jag att jag hade sagt till så många människor genom mitt liv. Och det blev en sån Uno Svenningsson-låt som man måste sjunga med i också.

Lyssna på Uno Svenningssons tolkning "Slå" på Spotify: HÄR

Uno Svenningsson på sociala medier:

För kontakt med Uno Svenningsson:
helene.wigren@prbeyond.se alt. 070-7527605 eller
cecilia.felix-caballero@prbeyond.se alt. 073-9702024