Circle K och PARi gör sommaren ännu roligare med ”Hela Sommaren”

Circle K och PARi gör sommaren ännu roligare med ”Hela Sommaren”

Sommar och sol kräver en riktig monsterhit. Därför släpper Circle K, i samarbete med Warner Music, en specialskriven sommarlåt med det nya pop-undret PARi. Låten ”Hela Sommaren”, som är skriven av Anderz Wrethov, är en tre minuter glädjefylld hyllning till den svenska sommaren.

Circle K hörde av sig till Warner för att få hjälp att skriva den perfekta låten inför lanseringen av sin nya sommardryck K-Freeze. På önskelistan stod en somrig, rolig och TikTok-anpassad låt. Valet föll snabbt på afro-pop duon PARi, som är artisterna Tacfarinas Yamoun och Allone Adote. Tillsammans med låtskrivaren bakom Tusses ”Voices”, Anderz Wrethov, har de nu tagit fram en helt ny och unik sommarhit.

"... En riktigt bra sommar kräver sol, bad, glass, kall dryck och givetvis en riktigt, riktigt bra sommarhit. För oss var det självklart att ta oss an utmaningen när vi fick frågan, och vi hoppas att alla fansen kommer att gilla låten lika mycket som vi" - säger PARi i en kommentar.

" ... PARi och Anderz fattade direkt vad vi ville komma åt. Ren och skär sommarglädje, med glimten i ögat. Något som gör en glad och som gör att man bara måste dansa. Resultatet har blivit över all förväntan" - säger Elsa Lidholm, som ansvarar för sociala medier på Circle K i Sverige.

"... Hela Sommaren har potential att bli en riktig sommarhit, så det var en självklarhet att även släppa den brett på streamingplattformar. Vi hoppas och tror att både låten och dansen ska bli populär på TikTok, men det viktigaste är att den sprider sommarglädje till så många som möjligt."  - säger Erika Söderlund, Communication Manager på Circle K Sverige.

Låten “Hela Sommaren” lanseras i dag den 8 juli på alla digitala plattformar, inklusive TikTok, och det finns även en musikvideo på YouTube

Circle K insåg också snabbt att låten var för bra för att bara användas i marknadsföringssyfte. Därför lanserar Hela Sommaren som en vanlig låt på alla digitala plattformar, för mer sommarnjutning till alla.

Lyssna här på Spotify

För mer information och kontakt med PARi hör av er till

PR & Beyond
    Tel: 070-7527605
    M: helene.wigren@prbeyond.se

För mer information och kontakt med Circle K, vänligen kontakta:

Erika Söderlund, Communication Manager, Circle K Sverige
    tel: 073-809 39 04
    erika.soderlund@circlekeurope.com

Om Circle K Sverige AB

Vi har ca 760 drivmedelsstationer anpassade för både personbilar och tung trafik. Av dessa är nästan 300 fullservicestationer där vi erbjuder drivmedel som tar dig längre, fräsch och näringsriktig mat, gott ekologiskt och rättvisemärkt kaffe, biluthyrning, biltvätt och spolarvätska på pump.

Vi fortsätter att satsa på att bli en ännu tydligare matdestination. Det handlar om att erbjuda människor god och hälsosam mat längs vägen och vara en plats där hela familjen ska kunna stanna för att äta, ta en paus och umgås.

Klimatet och miljön är frågor som engagerar oss och vi arbetar ständigt för att kunna erbjuda fler intressanta och miljöanpassade drivmedelsalternativ. Var fjärde liter drivmedel vi säljer är förnybar! Några av dem är HVO100, biodiesel B100, biogas, etanol och ED95. Vi tror på elbilens framtid och vi har idag ett stort nätverk av snabbladdare längs med de störst trafikerade vägarna i Sverige. Vår ambition är att bli Sveriges största destination för snabbladdning och supersnabbladdning.

Varje dag besöker en kvarts miljon kunder oss och vi har ca 3500 medarbetare med högsta prioritet på att göra det enkelt och smidigt för dig som besöker oss.

Circle K Sverige är en del av den kanadensiska koncernen Alimentation Couche-Tard Inc (Couche-tard) som är ett världsledande servicehandelsföretag med huvudkontor i Laval, Kanada.

För mer information om Circle K Sverige, se www.circlek.se