Den 9 oktober är Viggoloppet är tillbaka för barn och unga med funktionsvariationer

Vi är så glada att vi kan samlas igen och äntligen det dags för det årliga Viggoloppet igen. Den 9 oktober i Kista kör vi för sjätte året, ett lopp bara för barn med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (NPF).

I stolt samarbete med Löparakademien och Kistaloppet anordnar Viggo Foundation loppet för barn med särskilda behov (NPF), i Kista. För sjätte året i rad anordnas Viggoloppet som en del av Viggo Foundations arbete kring att ge barn med särskilda behov (NPF) en möjlighet att idrotta utifrån sina egna förutsättningar.

Måns Möller startade Viggo Foundation eftersom han inte hittade någon idrottsförening/aktivitet som passade sin son Viggo som har autistiskt syndrom med lätt utvecklingsstörning.

Efter en period av en växande frustration beslöt sig Måns Möller för att göra något åt saken. Hans första fokus har varit att samla in pengar för att på lång sikt kunna utveckla en träningsmodell som passar barn med neuropsykiatriska funktionshinder.

En vision vi har är att det i vårt fantastiska svenska föreningsliv kommer att vara normalt för idrottsföreningar att ha en sektion för barn/ungdomar med NPF diagnoser.

Viggoloppet är det perfekta tillfället för sina deltagare att utmana sig själv både fysiskt och psykiskt men framför allt träffa nya kompisar och ha roligt

Alla som deltar i Viggoloppet får en medalj och diplom.

Kom och spring med oss!

Läs mer och anmäl er här via Viggofoundation.se

För mer kontakt med Måns Möller och Viggofoundation hör av dig till oss.