"Framåt" ny singel med Laleh ute nu

"Framåt" ny singel med Laleh ute nu

Idag 31 mars släpper Laleh den nya våriga popsingeln “Framåt”. Låten handlar om att vara påväg och att livet alltid fortsätter framåt.

“Så jag tar mig ut och går en stund, molnen de rör sig, allting är på väg, går bara framåt här.“

– Idén till Framåt fick jag under en promenad, jag tittade upp på molnen som rörde på sig även när jag stod still. Den handlar om att allting är på väg, även när vi tror att vi stannat upp och inte orkar, så har livet ändå sin gång. Låten, som först var en stillsam ballad om jobbiga dagar, blev istället en låt som tar en framåt,
berättar Laleh.

Lyssna på på "Framåt" här.

Laleh är en av Sveriges mest älskade artister och är i år Grammisnominerad i kategorin Årets Pop med hennes senaste album “Vatten”. Det kritikerrosade albumet innehåller bland annat låtarna “Minnet Av Ett Hav”, “Socker och Vatten” och “Leopard” som spelats flitigt hos Sveriges Radio sen dess. Albumets första singel ”Det Kommer Bli Bra” är redan fyrfaldigt belönad platina. “Vatten” släpptes på Lalehs egna skivbolag PALANG.

2022 skrev Laleh historia då hon som första kvinnliga svenska artist höll en egen konsert på Ullevi i Göteborg. Under Ullevi-spelningen gästade Darin Laleh på scenen vilket senare resulterade i ett samarbete då de tillsammans skrev och släppte låten ”Vi är på riktigt” som släpptes i september.

I sommar gör Laleh även sin första sommarturné ända sen 2017. Ni ser Laleh på följande platser

Laleh sommarturné 2023

28/7 Helsingborg - Sofiero Slott