Bild från Skavlan

Laleh får fin kritik för nya albumet sitt sjätte studioalbum "Kristaller" och medverkar i Skavlan ikväll

Laleh släppte idag 16/9 sitt sjätte studioalbum "Kristaller", med hitsinglarna "Aldrig Bli Som Förr" och "Bara få va mig själv" har albumet redan fått fina recensioner. "Kristaller" finns ute nu på alla digitala plattformar och även att köpa som vinyl eller CD i utvalda skivbutiker eller online.

Ikväll gästar även Laleh Skvalan, för att prata om sitt senaste album och bjuda på singeln "Aldrig bli som förr". Programmet sänds kl 21.00 på SVT1, missa inte!

Klicka på länken för att kika in ett klipp från Skavlan med Laleh ikväll:
LÄNK: http://www.svt.se/skavlan/laleh

Urval ur recensioner av "Kristaller":

”Ett verk av konstnär som fullständigt behärskar sitt hantverk och till 100 procent kan förmedla sin vision ”Produced, performed, arranged, engineered and programmed by Laleh Pourkarim." – Jan Gradvall, Di Weekend

”Laleh är på något sätt de kluvna känslornas artist. Det personliga har väl alltid varit hennes styrka, även om hon samtidigt är en mästare på att skapa distans.” – Johanna Paulsson, DN

”Albumet rymmer så många catchy krokar och välfångade textrader att väldigt mycket talar för att ”Kristaller” blir en ny stor och för all del välförtjänt framgång.” – Håkan Steen, AB

”Sådan integritet och kompromisslöshet har fått många lovande artister på fall – ibland kan det vara nog så klokt att lyssna på omgivningens råd – men när en benhård inställning kan backas upp i både text och musik, och gärna paras med en närmast osviklig förmåga att träffa rätt, då är det svårt att inte imponeras. ” – Jan Andersson, GP

Lyssna på hela "Kristaller" albumet nedan:

Följ Laleh online:

Bif högupplösta bilder för nedladdning, för mer info hör av er till:
Helene Wigren PR & Beyond tel. 070-7527605 eller mail. Helene.Wigren@prbeyond.se