Laleh släpper album 25 mars

Laleh släpper album 25 mars

Efter tre års arbete är det dags för Laleh att släppa det nya albumet ‘Vatten’. De tidigare släppta singlarna ’Det kommer bli bra’, ’Vatten’, Minnet av ett hav' och nyligen släppta ‘Leopard’ är fyra av albumets totalt tio spår.

Det blir artistens 9:e album och ”Vatten” blir den första releasen på nya egna bolaget Palang.

" ...  Det här albumet har jag byggt kring vatten, allt ifrån att vara en sten i havet till ringarna på den.  Hur vi består av mest socker och vatten, hur man sår i jorden nu och hoppas på att blommor slår ut, hur det känns att slå ett slag i luften, hur man ger allting man har utan att slösa bort sig, hur man måste gå sönder för att bli lite bättre, hur tårar bara är vatten och hur man ramlar hela vägen fram till den man är, både finare och fulare och hur allting är möjligt för socker och vatten." - Laleh

Den 10 juni 2022 skriver Laleh historia när hon som första kvinnliga svenska artist spelar på ett utsålt Ullevi i Göteborg.

Låtlista ‘Vatten’
1. SOCKER OCH VATTEN
2. LEOPARD
3. RAMLA HELA VÄGEN HEM
4. MINNET AV ETT HAV
5. HALLÅ VÄNTA
6. DET KOMMER BLI BRA
7. VATTENLILJA
8. VATTEN
9. ETT SLAG
10. TITTA NÄRMARE

Om PALANG:
PALANG betyder leopard på persiska och kommer släppa egna artister och också vara en produktions-hub av producenter och låtskrivare som skriver för och med andra artister. Bara 2% av populärmusiken produceras av kvinnor, Laleh var själv den första kvinnan att vinna Grammis som Årets producent redan 2005, nu nästan 20 år senare blir PALANG hennes nästa utmaning.

För mer information, recensionsexemplar och kontakt med Laleh hör av dig till oss.