Laleh välkomnar popduon Grandi som förband på sin sommarturné!

Laleh välkomnar popduon Grandi som förband på sin sommarturné!

Om bara ett fåtal veckor är det äntligen dags för Laleh att inta scenerna runt om i Sverige. Dansrep och musikrepen pågår för fullt. Förra veckan berättade Laleh också att hon kommer spela en helt ny låt på konserten, en låt som släpps först efter turnén den 1 september.

Laleh har under våren avslöjat att hon kommer att ha hemliga gäster på vissa spelningar, klart sedan tidigare är att komikern Per Andersson kommer att gästa på vissa platser. Nu är det också officiellt att den unga, lovande popduon Grandi kommer att vara förband under hela turnén.

Grandi, bestående av låtskrivarna och producenterna Elsa Levahn och Stella Ringdahl har kickstartat stort inom musikvärlden. Denna begåvade duo var inte bara den första att signeras till Lalehs eget musikbolag PALANG, utan deras signing blev också startskottet för att flera talangfulla producenter, låtskrivare och artister blev en del av bolaget. Grandi imponerade med sin debut-EP "Winner", som bjuder på lekfulla texter och berör ämnen som empowerment, syskonskap och vänskap.

Under våren mötte Grandi sin pubik för första gången, på en klubbturné med 13 stopp i Sverige tillsammans med artisterna Björn Holmgren och Junie. Deras låt “Eighteen” har även medverkat i Netflix-filmen “One More Time” med bland annat filmstjärnan Hedda Stiernstedt i huvudrollen. Nu är Grandi redo att möta det storslagna publikhavet på Lalehs sommarturné. Med sina erfarenheter från klubbturnén och medverkan i Netflix-filmen kommer de att erbjuda en fartfylld och stämningshöjande upplevelse för hela publiken. Deras närvaro kommer att vara ett perfekt komplement till Lalehs unika framträdande och det förväntas bli en oslagbar kombination.

“En dröm vi haft gemensamt är att en dag stå på scen och kunna turnera som artister. Därför känns det helt fantastiskt och overkligt att vi nu får chansen att uppfylla den drömmen som förband till vår mentor och barndomsidol Laleh” - Elsa och Stella.

Både Laleh och Grandi har flera överraskningar som kommer att avslöjas under turnén.

Lalehs sommarturné 2023 besöker följande platser:

28 juli: Helsingborg - Sofiero Slott
29 juli: Borgholm - Slottsruinen
4 augusti: Umeå - Skeppsbron
5 augusti: Luleå - Södra Hamn
12 augusti: Rättvik - Dalhalla
19 augusti: Stockholm - Tele2 Arena
26 augusti: Göteborg - Ullevi

För mer information och kontakt med Grandi hör av er till Asta Briggman +46707964504
eller Asta.Briggman@umusic.com

För mer information och kontakt med Laleh hör av er till oss.