Måns Möller ska slå VÄRLDSREKORD - cyklar 600 mil på 29 dagar

Måns Möller ska slå VÄRLDSREKORD - cyklar 600 mil på 29 dagar

Måns Möller och coach Christer Skog med team skall försöka slå VÄRLDSREKORD som snabbast på cykel genom Europa, över 600 mil skall avverkas på 29 dagar med start den 16 maj 2017

Från start får vi följa med i förberedelserna med allt vad de innebär i att slå ett världsrekord (ansökan beviljad av Guinness Word Book of Records) som att köra fystester runt om i Europa bl.a i Polen och Spanien, till att övningsnavigera i Tyskland. Den 16 maj tar Måns & teamet flyget över till Uralbergen där resan startar i försöket att slå rekord och bli snabbast genom Europa.

Parallellt med cyklingen pågår intensivt kampanjande att samla in pengar så att barn med autism kan åka på sommarläger i juni. Lyckas Viggo Foundation samla in mer än
300 000 kr kan de skicka barn med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar
tillsammans med sina familjer på sommarläger för gemensam träning.

Insamlingsstiftelsen Viggo Foundation är i fullgång och delar ut pengar till föreningar runtom i Sverige som aktiverar barn med Neuropsykiatriska funktionshinder som Asperger, ADHD, Autism etc. Insamlingsstiftelsen har bland annat anordnat sommarläger för familjer och en egen klassiker - Viggoklassikern som går av stapeln i februari.

VILL DU HJÄLPA VIGGO FOUNDATION ATT HJÄLPA?
GE ETT BIDRAG PÅ 10.000 FÖR EN DAGSETAPP PÅ FASTEST X EUROPE
OCH BLI DAGENS SPONSOR?
Maila till viggofoundation@gmail.com , mer info på www.viggofoundation.se

Följ Viggo Foundation online:

Vill du stödja Viggo Foundation i deras arbete med att ge Barn i behov (ADHD, autism, asperger) möjlighet att idrotta får du gärna hjälpa oss med en donation och kan då använda något av följande alternativ:

Bankgiro 273-7633
Swish 1236713903
Paypal HÄR
Allainsamlingar.se & SEQR (bifogad bild)

Bifogat finns högupplösta bilder för nedladdning

För att komma i kontakt med Måns Möller eller Viggo Foundation hör av dig till:
Helene Wigren PR & Beyond mail: helene.wigren@prbeyond.se eller tel. 070-752 76 05
Sofia Gallegos Wallgren mail: sofia.gallegos.wallgren@prbeyond.se eller tel. 076-893 62 93

Måns Möller är en av Sveriges absolut roligaste komiker, som har charmat sin publik i över ett årtioende. Han är en entreprenör och föreläsare som inspirerar många landet runt. I maj 2015 gav sig Måns ut på sitt livs största äventyr med #C2C4Autism, där han cyklade kust till kust – 420 mil på 24 dagar över USA. För att samla in pengar till insamlingsstiftelsen Viggo Foundation. Sen dess har han bland annat bockat av en Svensk Klassiker och en cykelresa från Sthlm - Aten. 2017 ska han och Christer Skog med team slå Världsrekord.