PDL Group världens största padelkedja grundad av svenska artisten Måns Zelmerlöw, tennislegenden Jonas Björkman och sportprofilerna Henrik Söderberg och Jonas Andersson tar PDL succén till Norge och siktar på att etablera 50 hallar i Norge under de kommande tre åren.

PDL Group grundades i Sverige 2015 med en vision om att göra padel möjligt för alla. De är världens största padelkedja med över 40 padelcenter och över 300 banor i Europa.
PDL tar nu framgångsreceptet över gränsen till Norge och får en kick-start i Norge, PDL har länge hållit ett öga på Norge och ser stor potential på den norska marknaden och har nu förvärvat Allstar Padel som har varit Oslos största padelanläggning och i april öppnar de i Ski som blir Norges största anläggning med 18 banor och öppnar ytterligare 10-15 hallar redan under 2021.

• Vi är stolta över konceptet vi har utvecklat med PDL och tror detta är något som också den norska marknaden kommer att uppskatta. Vi kommer erbjuda Norges bästa padelupplevelse med fina hallar, kunnig personal och utomordentlig service. Vår vision är att skapa en plats där alla känner sig välkomna och kan utöva denna underbara sport oavsett bakgrund eller förutsättningar, säger Henrik Söderberg, VD på PDL Group.

PDL har tagit ett strategiskt beslut att ingå partnerskap med Michael Eeg och Ruben Storevold. Båda är välkända namn i fastighetsbranschen och detaljhandeln i Norge. Michael och Ruben kommer att ansvara för att etablera nya hallar i hela Norge och tar gärna kontakt med fastighetsägare som har tillgång till mark eller fastigheter mellan 2 000-6 000 m2.

PDL group grundades 2015 och är idag ledande inom svensk padel. Vår målsättning är att ta sporten till nya höjder, något vårt sammansvetsade team dagligen arbetar med för att erbjuda attraktiva helhetslösningar till dig som kund. Som en av världens mest expansiva sporter är padel en fantastisk aktivitet, men också vår passion.

Kontakt:

Henrik Söderberg VD PDL Group henrik@pdlgroup.se