​Konserten presenteras av Reakt Live I samarbete md Lifeline

Saturday Night Live med Bo Kaspers Orkester - Livestream 22 maj

Bo Kaspers Orkester har sedan 90-talet varit ett av Sveriges mest uppskattade liveband. Under 25 års tid har det Grammis-belönade bandet blandat pop, soul, jazz och visor till en helt egen genre. Med klassiska låtar som ”Hon är så söt”, ”Undantag”, ”Håll ut”, ”Vi kommer aldrig att dö” och ”I samma bil”, har Bo Kaspers Orkester sålt över en miljon skivor och letat sig in i människors hjärtan över hela Norden.

Idag räknas de som ett av Sveriges och Nordens mest hyllade liveband och så här skrev kritikerna kring senaste showen.

Bo Kaspers Orkester lyckas göra en helt annan show än senast” - Nils Hansson, DN

”Efter 3 decenniers förfining gör Bo Kaspers Orkester nu soul i världsklass” - DI

”I början är det så snärtigt svängigt, skönt lyxigt och Curtis Mayfield/Mavin Gaye-whackawhacka-groovigt att det känns som att man skulle kunna ha fyrtioandra gatan utanför dörrarna… ” - Johan Lindqvist, GP

Den 22 maj är det dags för Bo Kaspers Orkester att kliva in i rampljuset i form av en livestreamad konsert producerad av digitala live arrangören Reakt Live som står för förstklassig film- och ljudproduktion vid digitala sändningar. För att ge publiken en hemtrevlig och lyxig känsla bjuder Bo Kaspers Orkester in publiken till Baggpipe Studios anrika miljö. Genom högsta kvalitét på ljud och bild blir Saturday Night med Bo Kaspers Orkester en fantastisk resa genom historien, såväl som ett kliv in i det nya.

Nu är det klart att Frida Öhrn som senast året dominerat radiolistorna med sin poppiga version av ”Fading Like A Flower” gästar Bo Kaspers Orkester på den exklusiva livestreamen. Det blir ett kärt återseende för Frida och Bosse som är vänner sedan länge, redan 2007 gav de ut albumet - ”Den Lyckliges Väg” tillsammans en samling tonsatta dikter av Pär Lagerkvist.

Konserten presenteras av Reakt Live i samarbete med Lifeline och sänds den 22 maj kl 18.30 på Reaktlive.com

Biljetter säljs både via Reaktlive.com och Showtic.se

Reakt Live är ett Videoproduktionsbolag med egen sändningsportal som grundades våren 2020 av Jimmy Lindberg, Nicolas ”Nicci” Notini Wallin, Markus Hammarberg och Joakim Olsson. Ett kreativt team inom konceptutveckling, design, digital produktion, musikproduktion, livestreaming och audioproduktion. Deras mål är alltid att leverera ett så högt upplevt värde som möjligt.

Reakt Live var tidigt ute med att producera digitala konserter under pandemin och har redan hunnit med att producera några av de största konserterna med bl.a Peter Jöback, Tommy Körberg och kommer inom kort att kunna presentera ytterligare spännande konsertnamn för Livestream.
Allt produceras i den anrika fd EMI studion i Skärmarbrink som numera heter Baggpipe.

För mer information och kontakt hör av er till oss.