Skivdebuterande Moreau släpper singeln These Days

Skivdebuterande Moreau släpper singeln These Days

Skivdebuterande bandet Moreau är en musikalisk familj som har spelat tillsammans i generationer.
De fick sitt stora genombrott i TV4s serie "Bröderna Noréns Underbara Resa" i somras, där 14-årige sångaren Theo Moreau imponerade och charmade alla med sin fantastiska röst. Bandet Moreau består av Theo, hans far Erik Moreau (banjo), farbror Gustaf Moreau (gitarr) och kompisen Gabbe (bas).

Idag, den 13 oktober, släpper Moreau sin första egna singel, en cover av Jackson Brownes klassiker "These Days". Eller egentligen en cover av Nicos version av låten. Singeln är producerad av ingen mindre än Viktor Norén

Hösten kommer att bjuda på fler spännande spelningar, den 9 november intar Moreau Nalens legendariska scen för en konsert, men redan på onsdag, den 18 oktober, kan man se delar av Moreau när de tillsammans med Viktor Norén medverkar på en hyllningskväll till Pugh RogefeldtCirkus.

Theo Moreau har en passion för musik som har följt honom sedan han var en mycket ung ålder. Han började sjunga och spela innan han ens kunde prata och utvecklade en tidig kärlek till amerikansk folkmusik. Några av hans influenser inkluderar Townes Van Zand och Kate Wolf.

Erik Moreau, som arbetar som brandman i Gränna, har spelat banjo, gitarr och andra instrument sedan barnsben. Hans musikaliska influenser sträcker sig från Blaze Foley och Crosby Stills & Nash till Pink Floyd. Han driver även Grenna Bluegrass Festival sedan 15 år tillbaka och har en imponerande lista med musikvänner i Nashville.

Gustav Moreau, en frilansande konstnär och musiker, bidrar med gitarrspel och sång till bandet. Han har sjungit och spelat musik hela sitt liv med sin karaktäristiska basröst och sitt säregna gitarrspel. Några av hans influenser inkluderar Jackson C Frank och James Taylor.

Ibland gör även farfar, Pelle Brandt, en cameo på scenen. Han har varit musiker hela sitt liv och har även drivit Grenna Bluegrass Festival i hela 35 år.

Bröderna Moreau har musiken i sina gener och har ägnat sina familjemiddagar åt att musicera tillsammans. "These Days" med Moreau är det första släppet för Viktor Noréns nya skivbolag Victory Music, i samarbete med Playground Music.