Snöleoparden, sommarens deckardebut!

Snöleoparden, sommarens deckardebut!

Snart är det sommar och tid för skön läsning i hängmattan.
Tillåt oss presentera Mikael Köhler Larsson som debuterar med deckaren Snöleoparden, en ny svensk deckare där vad som är gott och ont, eller rätt eller fel ställs på sin spets.
Snöleoparden kombinerar skarpa, äkta och vingklippta karaktärer med en fransk detektiv med drag av både Martin Beck och Gunvald Larsson.

Om boken:
Försommar i Norrtälje 1974. Vid en ensligt belägen sommarstuga hörs tre skott. En pojke springer för livet och gömmer sig under en gran.

Franska Rivieran, trettionio år senare. En lyxjakt exploderar några hundra meter från stranden i Cannes bara dagar innan den berömda Filmfestivalen ska invigas och den lokala polisstyrkan står helt handfallna. Jacques Bellion, kommissarien från Paris som precis återinsatts i tjänst efter fem långa års frånvaro, misstänker tidigt att det handlar om mer än en sprängd båt och anar ett samband med den stundande Filmfestivalen. Men vilket?

Bellions bakgrund gör att kollegorna misstror honom och det visar sig snart att hans tidigare inblandning i stora mål i Paris ställer till sådana problem att hans plats i utredningen inte längre är självklar. Men Jacques ger inte upp, han har för mycket att bevisa och för lite att förlora, och när han plötsligt får hjälp från oväntat håll leder spåren honom mot den ökände Snöleoparden och kopplingen till mordet i Stockholm decennier tidigare…

Om  Mikael Köhler Larsson
Tvåbarnspappa, entreprenör och företagsledare som skrivit morgnar och kvällar - och som ända sedan barnsben spenderat somrar i Cannes.

“Min målsättning har hela tiden varit att historien om Snöleoparden ska kunna bidra med en stunds skön avkoppling”. - Mikael Köhler Larsson

Bif nedan högupplösta bilder, provkapitel och presentation.

För mer information och kontakt med Mikael Köhler Larsson kontakta:
Helene Wigren, Helene.wigren@prbeyond.se eller Mia Palmblad, mia.palmblad@prbeyond.se

Snöleoparden ges ut av LITET Förlag, Nina Larsdotter Lööw.