Viktor Norén firar 25 år sedan debuten med exklusiv konsert i Borlänge.

Viktor Norén firar 25 år sedan debuten med exklusiv konsert i Borlänge.

I december 1998 gjorde en då tolvårig Viktor Norén sin scendebut på Cozmoz i Borlänge på Forssaklackskolans juldisco. 25 år efter debuten är det återigen dags och den 14 oktober återvänder Viktor till scenen där allting en gång började. Under sommaren har han gjort stor succé med sin soloturné genom Sverige och inför 5000 besökare med storebror Gustaf under tre julidagar i Dala-Floda. Under hösten fortsätter han att spela huvudrollen i hyllade musikalen Hair på Göta Lejon i Stockholm efter ett minst sagt händelserikt år som förutom sommarturné bland annat innefattat jurymedlem i Talang, det egna kritikerrosade och nyligen Kristallennominerade TV-programmet ”Bröderna Noréns underbara resa” och arbete och signingar på hans egna nystartade skivbolag.

Under åren har Viktor varit ständigt aktuell med projekt som State of Sound, Sugarplum Fairy och ihop med Gustaf i duon Gustaf & Viktor Norén. Men en sak har han aldrig gjort. Han har aldrig stått på scenen i Borlänge som soloartist.

14 oktober är det äntligen dags och med sig har han ett sexmannaband som även är husbandet i musikalen Hair.

– Sommarens soloturné har gett mig en musikalisk energi jag inte känt på länge. Våra möten med publiken har skapat eviga sommarminnen. Varje ackord har fått mig att åldrats baklänges och att få ta den här enorma spelglädjen tillsammans med mitt fantastiska band hem till Borlänge där allting en gång började känns bara alldeles underbart. Kommer blir en fest jag aldrig kommer glömma, säger Viktor Norén.

Biljetterna släpps på fredag 25 augusti kl 10.00 och finns att köpa via jubel.se