Viktor Norén startar skivbolag i samarbete med Playground Music

Viktor Norén startar skivbolag i samarbete med Playground Music

Viktor Norén, som vi just sett i hyllade TV4-succén Bröderna Noréns underbara resa, startar nytt skivbolag i samarbete med Playground Music. De första artisterna är kontrakterade, och vi har just sett dem i sagda TV-serie där de charmat och hänfört tittarna med sin musikalitet och starka uttryck, nämligen bluegrassfamiljen Moreau med 14-årige Theo Moreau bakom sångmikrofonen samt systrarna Fanny och Sofia Rohdin.

”Det känns alldeles underbart att tillsammans med Playground kunna erbjuda dessa enorma begåvningar en plattform där deras musikaliska resa får fortsätta”, säger Viktor Norén. ”Jag har varit aktiv i musikbranschen i 20 år men har nog aldrig upplevt sådan ren och rå talang som Theo Moreau och hans familj och systrarna Rohdin. Jag hade inte kunnat önska mig bättre artister att få jobba tillsammans med och utveckla.”

Moreau, som är kända i bluegrasskretsar för sin musikfestival i Gränna men inte har släppt någon musik tidigare, har nu möjlighet att nå ut till en större publik.

"Vi är otroligt tacksamma över möjligheten att få släppa en skiva till hösten”, säger Erik Moreau. ”Vi hoppas att ni blir berörda och vill följa vår framtida resa."

Systrarna Fanny och Sofia Rohdin gjorde succé i TV-programmet med låtarna ”Syster”, om syskonkärlek, och ”Sommarvisa till Hillevi”, där de hyllar sin farmor. Duon var en av hundratals artister som skickade in musik till TV-serien, och det ledde fram till ett skivkontrakt.

"Det här trodde vi aldrig när vi sökte till programmet, vi är så tacksamma för den här möjligheten,” säger Fanny och Sofia.

Playground Musics VD Mårten Aglander är entusiastisk inför samarbetet: ”Viktor är en musikalisk multitalang av helt unikt snitt. Han brinner lika hårt för andras musik som sin egen och det ska bli enormt kul och spännande att få vara med i båten på denna resa framåt tillsammans med Viktor och Victory Musics artister.”

Viktor Norén är låtskrivare, producent och numera skivbolagschef. Han har gått från Sugarplum Fairy via State of Sound till Gustaf & Viktor Norén.

Playground Music står för marknadsföring, distribution, bolaget är Nordens största independentbolag med kontor i fyra länder.
PR & Beyond står för PR.