​Nu kommer KulturWKND – uppföljaren till förra årets succé Kulturdygnet i Villan

Förra hösten förvandlades Konsul Perssons Villa i centrala Helsingborg till en pulserande scen för bland annat musik, teater och samtal under evenemanget ”Kulturdygnet i Villan”. Nu släpps snart biljetterna till KulturWKND, en uppföljare som kommer att genomföras under tre dagar 15-17 november, där även Dunkers kulturhus blir en kompletterande scen.

– Redan nu kan vi berätta att KulturWKND kommer att gästas av bland andra Malou von Sivers och Johar Bendjelloul, Eva Beckman och Ella Petersson som tänker testa publiken med ett ”Kontrapunkt light” och Kalle Lind som laddar för ett ”Snedtänkt Live” med två intressanta gäster, säger Ulf Dahlström på Helsingborg Arena & Scen som är producent för arrangemanget.

Förutom ett mångfacetterat programutbud på Konsul Perssons Villa och Dunkers kulturhus, arrangeras även olika programpunkter i de övriga tio kommunerna som ingår i Familjen Helsingborg.

– Att vi nu följer upp förra årets publiksuccé Kulturdygnet i Villan med den här utvidgade satsningen, KulturWKND, känns både logiskt och inspirerande. Nytt för i år är också att vi samordnar arrangemanget inom Familjen Helsingborg, vilket skapar ännu större bredd och variation i programutbudet, säger Max Granström, vd för Helsingborg Arena & Scen och tillförordnad kulturdirektör i Helsingborg.

– KulturWKND blir ett riktigt generöst arrangemang, både vad gäller innehåll och biljettpriser. Vi kommer att bjuda publiken på ett flertal programpunkter med fri entré, biljettpriset till övriga program är 40 kronor, förutom några enstaka undantag, säger Ulf Dahlström.

KulturWKND äger rum 15-17 november.

Bakom KulturWKND 2018 står Helsingborg Arena & Scen i samarbete med Helsingborgs kulturförvaltning.

Ulf Dahlström, producent för KulturWKND, Helsingborg Arena & Scen, tfn 0723-970762
Mira Jalamo, kommunikatör, Helsingborg Arena & Scen, tfn 072-188 54 99.