Scenkonsten når nya målgrupper

Scenkonsten når nya målgrupper

Nu kan besökarna på Väla köpcenter köpa biljetter i Väla Infocenter till Helsingborg Arena och Scens alla egna produktioner på Helsingborgs stadsteater, Helsingborgs Konserthus, Helsingborg Arena och Sofiero slott och slottsträdgård hos Väla infocenter. Det nya samarbetet innebär att Väla breddar sitt erbjudande till sina kunder och besökare ytterligare och för Helsingborg Arena och Scen betyder det att man når delvis nya kundgrupper.

Att vi i vårt infocenter nu kan sälja biljetter till Helsingborgs stadsteater, Konserthus, Arenan och Sofiero innebär att vi kan erbjuda ett utökat värde till våra besökare på Väla och det är givetvis något vi med spänning ser framemot, säger Ulrika Nordström, marknadschef på Väla köpcenter.

Utöver möjligheten att köpa biljetter kommer Välas kunder också att få ta del av olika specialerbjudanden och tävlingar vid kring utvalda evenemang. Under våren gäller det till exempel stadsteaterns storsatsning på 90-talets kultförklarade TV-serie ”Riket” och skatepunkkonserten med Millencolin, No Fun At All och Satanic Surfers på Helsingborg Arena.

Det nya samarbetet med Väla köpcenter ger möjligheten att presentera bredden på de evenemang och upplevelser som vi erbjuder och väcka nyfikenhet hos nya kundgrupper som kanske inte har besökt Arenan, Konserthuset, Sofiero och Stadsteatern tidigare säger Jeanette Gustafsdotter, vd på Helsingborg Arena och Scen AB.

Jeanette Gustafsdotter, vd, Helsingborg Arena och Scen, 070-624 45 56

Ulrika Nordström, marknadschef, Väla Köpcenter, 070-980 25 74

Regioner

Helsingborg Arena & Scen AB är ett av Sveriges större kultur- och evenemangsbolag. I bolaget ingår Helsingborgs stadsteater, Helsingborgs Symfoniorkester & Konserthus, Helsingborg Arena, Sofiero slott och slottsträdgård samt Helsingborg Convention & Event Bureau. De olika verksamheterna inom områdena kultur, scenkonst, evenemang och idrott bedrivs lokalt, regionalt, nationellt och internationellt. Helsingborg Arena & Scen ägs av Helsingborgs stad och har cirka 200 medarbetare.

Helsingborg Arena & Scen, one of the Nordic regions larger culture- and event companies. It includes Helsingborg City Theatre, Helsingborg Symphony Orchestra and Concert Hall, Helsingborg Arena, Sofiero castle and castle gardens,and Helsingborg Convention & Event Bureau. The various activities in the areas of culture, performing arts, events and sports are conducted regionally, nationally and internationally. Helsingborg Arena & Scen is owned by the city of Helsingborg and has about 200 employees.