​Barnens favoritevent nu även för föräldrar

​Barnens favoritevent nu även för föräldrar

Snart, om mindre än två veckor, är det dags för det stora sociala media evenemanget Heyou på Helsingborg Arena.

Den 28-29 september kommer några av landets populäraste youtubers, gamers och musically-stjärnor för att underhålla och träffa sina följare under evenemanget Heyou på Helsingborg Arena.

I år har Heyou särskilt tagit fasta på plattformen TikTok/ Musically och profiler därifrån. Några som besökarna har möjlighet att träffa i Helsingborg är: Isa and Nina, Freja Renström, Lisen Ekvall, Mirre B och Tilde & Emmy med flera.

Barnens paradis
Heyou är ett populärt event för barn i åldern 8-15, vilket medför att även att många föräldrar besöker evenemanget. På vårens event i Stockholm och Göteborg kunde arrangören räkna att det var många föräldrar på plats. De satsas också lite extra på föräldrarna genom att de erbjuder gratis inträde och fika, föreläsningar om sociala medier och ett område där föräldrarna kan pausa - Parents Park.

– Vi ser oss själva som en viktig aktör i detta samhälle för att minska klyftan mellan föräldrar och deras barn samt göra de mer medvetna om allt som existerar på sociala medier, säger Matilda Aldsjö som är PR-manager för evenemanget.

I Parents Park kommer även årets lärare 2017, Musicallyprofilen känd som ”Magister Nordström” hålla i aktiviteter och samtal tillsammans med ”Pstaffan” som är en välkänd youtuber.

Heyou Festival 2018 äger rum på Helsingborg Arena den 28-29 september. Fredag klockan 18.00–22.00 och lördag klockan 12.00–18.00.

Biljetter, program och namn på samtliga medverkande finns på hbgarena.se eller på heyou.se/helsingborg

För mer information kontakta:
Gunnar Svensson, Managing Director, gunnar.svensson@heyou.se
Matilda Aldsjö, Public Relations Manager, 0730-68 28 28, matilda.aldsjo@heyou.se

Pressackreditering, kontakta: