Rock of 80s till Helsingborg Arena

Rock of 80s till Helsingborg Arena

Arenaturnén Rock of 80's tar i höst med den svenska publiken på en tidsresa till åttiotalet. En musikalisk värld fylld av hårt sprejade pudelfrisyrer, svettiga bandanas, åtsmitande spandexbrallor och inte minst fantastisk musik i form av högoktaniga rocklåtar, svulstiga powerballader och imponerande falsettsång. En show fylld av musik, humor och upptåg - förbered dig på en kväll utöver det vanliga.

Biljetterna släpps på fredag den 11 mars kl 9.00 via LiveNation.se.

Musiken kommer framföras av några av Sveriges främsta artister, från olika genrer. Musikalstjärnor som Peter Johansson (We will rock you, Champions of rock) och Bruno Mitsogiannis (We will rock you, Rock of Ages), sångerskan Jessica Andersson, komikern Per Andersson (Rock of Ages, Digiloo, Grotesco), hårdrockarna Joakim Cans (Hammerfall) och Thomas Vikström (Therion, Candlemass) samt sist men inte minst rocklegendaren Kee Marcello från Europe.

Låtlistan kommer bland annat innehålla hits som Journeys ”Don´t stop believin'”, Starships ”We built this city”, Whitesnakes ”Here I go again”, REO Speedwagons ”Can´t fight this feeling” och Foreigners ”I want to know what love is”.

Åttiotalet var på många sätt ett av rockmusikens mest glimrande decennier. Världens arenor intogs av spektakulära band som Kiss, AC/DC, Journey, Van Halen och Guns N' Roses. Även om pyrotekniken, scenkläderna och frisyrerna var oförglömliga är det förstås själva musiken som lämnat störst avtryck. 1986 erövrade Europe världens topplistor med sin superhit ”The final countdown” och samma år släppte Bon Jovi sin tredje platta med låtarna ”Livin on a prayer” och ”Wanted dead or alive”. 30 år senare får svenska rockfans ta del av dessa rockklassiker och många andra åttiotalshits när turnén Rock of 80's i oktober besöker arenor i nio svenska städer.

Den starka och långlivade kärleken till åttiotalet och dess musik illustreras bäst med ett citat av David Lee Roth, sångare i Van Halen som 2004 sade: ”När jag dör, strö då min aska över åttiotalet.”

Presskontakt Kim Halling, 08-665 01 60
kim.halling@livenation.se Pressbiljetter & fotopass

Ansökan om köp av pressbiljett skickas till Press@LiveNation.se. Det är viktigt att du skickar en förfrågan per artist/evenemang och att du i ämnesraden anger vilken artist/evenemang det gäller.

Fotopass-ansökan görs via Photorequest.LiveNation.se (notera att godkänt fotopass inte gäller som biljett).