Eric Gadds nya show till Arenan

Eric Gadds nya show till Arenan

I september hade Eric Gadd premiär med sin nya show "OMG" på Hamburger Börs i Stockholm. I vår ger han sig ut på turné med start i Helsingborg den 22 februari. Biljetterna släpps den 7 december.

Sveriges okrönte soulkung Eric Gadd firade i fjol 30 år som artist med att bland annat släppa två helt nya singlar på egen label; "Stay away från mig" och "Önskar att du ser". I år debuterade han med den egna showen "OMG" på Hamburger Börs i Stockholm. "OMG" är 90 minuter lång, innehåller låtar från hela Erics gedigna repetoar och absolut ingen "story of my life-mellansnack" - bara fullt ös från början till slut!

Nu är det äntligen klart att "OMG" beger sig ut på en vårturné med start i Helsingborg Arena 22 februari, biljetterna släpps den 7 december.

– Tänk att det skulle ta mer än 30 år innan jag satte upp min första show. Resan fram till premiären var intensiv och svettig, men tack vare ett klockrent produktionsteam och ett superband så gick allt vägen. Nu spelar vi i Stockholm fram till den 15 december men sen är det dags att bege sig ut på vägarna med den här festen, något jag ser oerhört mycket fram emot, hälsar Eric.

Skrivet i media om "OMG":
En krogshow med både stil och hjärta. / Aftonbladet, betyg 4 av 5
Eric Gadd lyckas få till en fullträff i folklig soulmagi. / SvD
Lås in barnen! / DN

Biljetterna släpps den 7 december kl. 10.00 och säljs via hbgarena.se

Kort om Eric Gadd
Eric Gadd debuterade med plattan Hello! 1987 och har sedan dess släppt ytterligare elva studioalbum. Mannen bakom klassiker som Bara himlen ser på, Do You Believe in Me, Why Don't You, Why Don't I och Vi kommer aldrig att förlora, har Grammisbelönats tre gånger, sålt guld- och platinaskivor både dubbelt och trippelt.

Han är en uppskattad liveartist som uppträtt live över 4 000 gånger. Under hösten 2018 har Gadd huserat på Hamburger Börs i Stockholm med den kritikerrosade showen "OMG" samt varit en av deltagarna i TV-programmet Så mycket bättre.

Sandra Nordin, presskontakt, Blixten & Co, sandra@blixten.se, 0706-973959

Om Helsingborg Arena

En ny stjärna på Helsingborgshimlen är tänd sedan 2012. En stjärna som tillfört ljus, ljud och annorlunda händelser. Helsingborg Arena är en plats för mångas magiska upplevelser. Byggnadens totala golvyta är 21 000 kvadratmeter och takhöjden i den största hallen är 15 meter. Arenan innehåller tre idrottshallar. Arenahallen rymmer 5 500 åskådare vid konserter och 4 700 åskådare vid idrottsevenemang.

Helsingborgs Arena ingår i Helsingborg Arena & Scen AB som är ett av Nordens största kultur- och evenemangsbolag.

Läs mer på hbgarena.se