Den 20-22 maj spelas den första deltävlingen i Euro Finans Invitational i Helsingborg Arena. Foto: Anders Roos

Helsingborg Arena blir första spelplatsen för internationell padeltävling

Den första deltävlingen i den internationella padelturnering Euro Finans Invitational äger rum i Helsingborg Arena 20-22 maj. Årets tävling kommer att tv-sändas, våren 2022 hoppas man kunna spela med publik på plats.

– Padelsporten växer i Sverige, och inte minst här i nordvästra Skåne. Därför är Helsingborg Arena den perfekta platsen för att arrangera en så pass stor padeltävling som den vi nu planerar tillsammans med Euro Finans. Det här samarbetet ligger helt i linje med vår strävan att ständigt förnya vår verksamhet. Dessutom är det ett tvåårsavtal som säkerställer att tävlingen äger rum i Helsingborg även 2022. Då hoppas vi även kunna ta emot publik, något vi alla längtar efter, säger Charlie Fält, Arenachef, Helsingborg Arena.

Euro Finans Invitational kommer att sändas av CMore och Sportkanalen. Euro Finans Invitational har tillsammans med Helsingborg Arena, CMore, Sportkanalen och produktionsbolaget NEP tagit fram lösningar som garanterar bästa möjliga förutsättningar för att visa högkvalitativ padel för tv-publiken, samtidigt som det blir gott om utrymme för deltagarna.

– Vi vill ge tittarna bästa möjliga förutsättningar att följa tävlingarna och i Helsingborg får vi nu möjligheter att filma tävlingarna från optimala vinklar, med bra ljus och utan distraktioner. Helsingborg Arena är en av Sveriges finaste arenor och det är kul att man valt att vara med i den här satsningen, framförallt då Helsingborg verkligen är en central punkt för padeln i Sverige, Reza Deheshjoo, Tour Director.

Om Euro Finans Invitational
Euro Finans Invitational är en fristående padel tour för både damer och herrar med totalt sju deltävlingar runt om i Sverige, där Sveriges bästa spelare parar ihop sig med internationella toppspelare. Deltar från Sverige gör bland annat Sverigeettan Simon Vasquez, tidigare tennisproffset Sofia Arvidsson och supertalangen Amanda Girdo.

Första deltävlingen av Euro Finans Invitational skulle spelats 15-16 maj i Helsingborg Arena men flyttades till 20-22 maj efter krock med World Padel Tour-tävling.

Reza Deheshjoo, Tour Director, reza@eurofinans.se, 0739-64 46 38
Charlie Fält, Arenachef, charlie.falt@hbgarena.se, 0702-10 74 99