Lena Philipsson till Helsingborg Arena våren 2022

Lena Philipsson till Helsingborg Arena våren 2022

Artisten Lena Philipsson beger sig ut på turné nästa år. Den 8 april uppträder hon i Helsingborg Arena. Förra sommaren gav hon ut sitt 13:e soloalbum "Maria Magdalena" och ska nu framföra låtar både från den skivan, blandat med äldre låtar.

– Jag ser jättemycket fram emot att åka ut på en stor turné igen och bland annat spela låtarna från senaste albumet Maria Magdalena. Det blir mycket musik, gammalt och nytt. Jag kommer även jobba med bilder och videor eftersom det är ett genomgående tema kring senaste skivan, säger Lena Philipsson.

• Fredag 8 april klockan 19.00

Medverkande
Lena Philipsson - piano & sång
Jonas Pomo - keyboard
Petter Gunnarsson - bas
Janne Robertsson - trummor
Jocke Backman - gitarr

Turnén arrangeras av Stella Event, Nöjet Konsert och Blixten & Co.

Markus Westberg, 070-2050531, markus@stellaevent.se