PREMIÄR: Cirkus Scott för första gången i en arena

PREMIÄR: Cirkus Scott för första gången i en arena

Det är med största möjliga glädje och stolthet vi presenterar Cirkus Scotts första uppträdande i en Arena. Robert Bronett utlovar en hissnande upplevelse med kraftfull akrobatik och ett gäng pirater på skattjakt! Klassiska tillbehör som popcorn och röda sammetstyger förblir detsamma och cirkusluftens magi är på plats inne på Helsingborg Arena.

Cirkus Scott har sedan 1937 presenterat sina föreställningar i cirkustält. men nu mellan den 11-14 september flyttar hela cirkusen in i vår Arena.

"Helsingborg Arena är så speciell att vi känner att vi med gemensamma krafter kan skapa en cirkusupplevelse utöver det vanliga. Därför valde jag att för första gången i Cirkus Scotts historia tacka ja till erbjudandet" säger Robert Bronett."

Under tre dagar har Cirkus Scotts 100-hövdade personal byggt, planerat och repeterat för att i morgon ge sitt yttersta när de för första gången har premiär på sin kritikerrosade föreställning i Helsingborg Arena. Arenapubliken kommer att mötas av hästar, hundar, papegojor, kinesiska lejon, akrobater, vilda pirater, sångare, musiker och dansare i en tempofylld show toppen av det möjliga.

Fem föreställningar ges i Helsingborg Arena

Inför varje föreställning öppnas cirkusparken en timme innan showtid. Passa på att prova att gå på lina, lära dig jonglera, bli ansiktsmålad, åka karusell, rid på ponnys med mera!

• Torsdag klockan 19.00
  • Fredag klockan 19.00