Lillasyster spelar tillsammans för sista gången på Helsingborg Arena 13 september. Foto: Jean-Paul Bastiaans

Sista chansen att se Lillasyster live i Helsingborg!

Sorgligt, men sant: årets turné blir Lillasysters avskedsturné. För alla skånska fans finns fortfarande möjlighet att uppleva hårdrocksbandet live, på hemmaplan. Fredagen 13 september spelar Lillasyster på Helsingborgs Arena tillsammans med Corroded och Cruzh.

Efter 18 framgångsrika år, där Lillasyster mer eller mindre dominerat den svenska hårdrocksscenen, är det dags att ta farväl. Från starten 2006, med bland annat Rihanna-covern ”Umbrella”, har bandet gjort över 600 live-framträdanden, nått platina- och guldbelönade framgångar och närmare 50 miljoner streams. År 2021 och 2022 deltog Lillasyster i Melodifestivalen, senast med låten ”Till Our Days Are Over” som tog dem hela vägen till semifinal.

– Vi har gjort det här ett tag nu, och känner oss nöjda med vad vi åstadkommit. Vi har släppt sex album och släpper nu vårt sjunde och sista. Vi har gjort över 500 spelningar och vi känner att vi vill lägga ner medans det fortfarande är kul, säger Martin Westerstrand.

Fredagen 13 september bjuder Rock på Arenan på en helkväll där Lillasyster delar scen med Corroded och Helsingborgs egen stolthet Cruzh. Det blir en ösig konsert med tunga gitarrer, starka hooks och melodisk rock. Lillasyster kommer att bjuda på energisk och explosiv show med hits som ”Hårdrock”, ”Så Jävla Bra” och såklart Rihanna-covern ”Umbrella”, som garanterat får arenan att gunga!

Lillasyster + Corroded + Cruzh – fredag 13 september klockan 20.00

Medverkande:
Cruzh – Helsingborgs stolthet med ny skiva i bagaget
Corroded – Lika tunga som tajta, skivaktuella med ”Plague”
Lillasyster – Headlinern som tagit svensk metall till nya höjder

Louise Holst, marknadsansvarig Helsingborg Arena, 0738-33 26 79, louise.holst@helsingborg.se