​Ungdoms-SM i futsal avgörs i Helsingborg 1–3 mars

​Ungdoms-SM i futsal avgörs i Helsingborg 1–3 mars

För tredje året i rad spelas slutspelen i ungdomsSM i futsal i Helsingborg. Hela 32 lag från hela landet kommer till Helsingborg Arena och gör upp om SM-medaljerna 1–3 mars.

Åtta lag i respektive ålderskategori har kvalificerat sig till slutspelen i Helsingborg. De åtta lagen delas in i två grupper om fyra där de två bäst placerade lagen i varje grupp kvalificerar sig till semifinal.

Slutspelen inleds klockan 17 på fredagen och slutar för dagen runt 21. Matcherna spelas vidare mellan klockan 9-18 på lördagen innan semifinaler och finaler avgörs på söndag med start klockan 08.30.

Första lagen ut fredag 1 mars kl 17.00 är IFK Värnamo och Jitex Mölndal i F17, grupp B. Sedan pågår spelet hela helgen fram till den sista av de 40 matcherna, P17-finalen, söndag klockan 16.00.

DELTAGANDE LAG

Flickor 15 år (födda -04 och senare)
Grupp A Djurgårdens IF FF, Gimonäs Umeå IF, Lindsdals IF, Södra Sandby IF
Grupp B Adolfsbergs IK, IF Böljan Falkenberg, IK Warta, Umedalens IF

Flickor 17 år (födda -02 och senare)
Grupp A Enskede IK, Gideonsbergs IF, IK Zenith, Notvikens IK DFF
Grupp B Hammarby IF FF, IFK Värnamo, Jitex Mölndal BK, Myckle IK

Pojkar 15 år (födda -04 och senare)
Grupp A Torslanda IK, Tyresö FF, Västerviks FF, Åby IF
Grupp B Jönköpings Södra IF, Kullavägens BK, Sandåkerns BK, Örebro Syrianska IF Ungdom

Pojkar 17 år (födda -02 och senare)
Grupp A IFK Karlshamn, Jönköpings Södra IF, Kubikensborgs IF, Roslagsbro IF
Grupp B FBK Karlstad, Frösö IF, Hässleholms IF, Tvååkers IF

VAD: Ungdoms–SM i futsal
VAR: Helsingborg Arena
NÄR: 1-3 mars

Fri entré samtliga dagar.

Gert Nilsson, projektledare Svenska Fotbollförbundet, +46 708 66 98 98