Mat, mingel och klassisk musik

Mat, mingel och klassisk musik

HSO:s After Work-konserter, där kvällens dirigent introducerar musiken, blir mer eftertraktade för varje år. Säsongen 22/23 fylls nio onsdagar med det uppskattade konceptet: mat – mingel – musik!

Onsdag 14 september är det dags för säsongens första After Work-konsert med Helsingborgs Symfoniorkester. Under ledning av dirigenten Miguel Harth-Bedoya framförs Beethovens tidlösa sjunde symfoni.

– Våra After Work-konserter är nog den bästa tänkbara introduktion till den klassiska musiken som man kan få. Kvällens dirigent berättar om verket som ska spelas och visar med orkesterns hjälp hur musiken är uppbyggd – en perfekt mix av underhållning och bildning, säger Katrine Ganer Skaug, konserthuschef.

After Work-konserterna äger rum cirka en onsdag i månaden, börjar klockan 18.00 och varar ungefär en timme. Innan och efter konserten serveras soppa med tilltugg i Markelius Bar & Café.

Konserterna, som bygger på en symfoni, omfattar denna säsong nio onsdagar: 14/9, 19/10, 9/11, 7/12, 2571, 1572, 8/3, 12/4 och 3/5. Läs mer om dem på Konserthusets webbplats>

För mer information
Johannes Nebel, kommunikationsansvarig för Helsingborgs Symfoniorkester, telefon 0735-817 168 eller johannes.nebel@helsingborg.se