Spyflugor i Helsingborgs Symfoniorkester

Välkommen att träffa alla aktörer i
Spyflugan Astrid - ny musiksaga
Tisdag 26 november kl 13.50
Helsingborgs konserthus, Foajén

Du möter,  i full kostym
Sara Edwardsson, Spyflugan Astrid (aka Supersnällasilversara från SvT:s julkalender.)
Maria Jönsson, manusförfattare.
Ulrika Emanuelsson, manusförfattare och tonsättare.

Helsingborgs Symfoniorkester ger familjekonsert:
Spyflugan Astrid - ny musiksaga
Det är stora grejer på gång … Spyflugan Astrid har fått nys om att Symfoniorkestern i staden ska spela en Flugsymfoni! Och nu söker man med ljus och lykta efter flugor som kan surra riktigt bra ­– i Flugornas Kör.

I slutet av september släpptes boken "Spyflugan Astrid - Mitt i musiken" av Maria Jönsson, som både är bokens författare och illustratör.
Boken är del av ett nytt, gränsöverskridande projekt och samarbete mellan initiativtagarna i Helsingborgs Symfoniorkester och Maria Jönsson samt tonsättaren Ulrika Emanuelsson.
I boken får vi följa spyflugan Astrid när hon upptäcker Helsingborgs Konserthus och Symfoniorkester och deltar i en flugsymfoni.

Spyflugan Astrid är nu också en musiksaga för hela familjen, med sin enda föreställning för allmänheten på Helsingborgs konserthus
lördag 30 november kl 14.00
I rollen som Astrid ser vi Sara Edwardsson, även känd som Supersnällasilversara.
I föreställningen medverkar också en flugkör från Helsingborgs musikklasser, Wieselgrensskolan.Spyflugan Astrid ges också för förskolor och lågstadiet i fem slutsålda konserter under perioden 27 – 29/11 2013.

Boken har köpts upp i 1 500 exemplar av Helsingborgs stad för att delas ut till alla sexåringar i staden.

Du själv får också ett exemplar av boken när du kommer på pressmötet.

Anmäl gärna att du kommer till
Carla Zigante
Marknadsansvarig
carla.zigante@helsingborg.se

www.helsingborgskonserthus.se
www.spyflugan.com

Konserthuset i Helsingborg är en funkisbyggnad med lovordad akustik och ett brett program för små som stora med artistelit, konserthuskör och inte minst Helsingborgs egen symfoniorkester, HSO, med chefdirigent och världsviolinisten Andrew Manze.