Bob hunds livekonsert från Helsingborgs stadsteater visas på bio. Foto: Anna Brånhede

​Bob hunds teaterkonsert visas på biografer i Norden

Nästa år sätts BOBHUNDMUSIKAL upp på Helsingborgs stadsteater. Som en försmak till föreställningen gav bandet en uppskattad livesänd konsert från Storans scen i augusti. På lördag har konserten premiär på ett flertal biografer i Sverige, Norge och Danmark.

– Vi utmanar nu ryktet att bob hund är Sveriges bästa liveband. Kan det vara så att vi är ännu bättre på film? Det blir upp till biopubliken att bedöma! säger Thomas Öberg, sångare i bob hund.

Hösten 2021 är det premiär för den nyskrivna musikalen BOBHUNDMUSIKAL på Helsingborgs stadsteater. Tillsammans med fem skådespelare fyller bob hund Storans scen i en föreställning om vänskap, popmusik och vad som egentligen är viktigt i livet.

Som en upptakt till musikalen gjorde bandet – tillsammans med Helsingborgs stadsteater och Helsingborgs Symfoniorkester – en livesänd konsert från stadsteatern i augusti i år. På lördag 31 oktober har BOBHUNDTEATERKONSERT premiär på ett flertal biografer runt om i Sverige, Norge och Danmark.

– Det är glädjande att ännu fler får möjligheten att se konserten genom samarbetet med biografer runt om i Norden. Det ligger helt i linje med vårt arbete att nå ut till publiken på nya sätt, och det är extra viktigt just nu när vi inte kan spela för fulla salonger, säger Kajsa Giertz, chef för Helsingborgs stadsteater och regissör för konserten och musikalen.

Se vilka biografer som visar föreställningen här

BOBHUNDTEATERKONSERT
På scen: bob hund
Musik: bob hund och Helsingborgs Symfoniorkester
Regi: Kajsa Giertz
Dirigent: Gudrun Dahlqvist
Scenografi, kostym och mask: Helle Damgård
Ljusdesign: Mikael Sylvest
Musikarrangemang/arrangörer: Annasara Lundgren, Johan Stertman, Ann-Sofi Söderqvist

BOBHUNDMUSIKAL har premiär på Helsingborgs stadsteater i oktober 2021. Biljetter släpps våren 2021.