Skådespelaren Robert Olofsson skapar unik teater varje kväll i den livsbejakande monologen Allt som är underbart. Foto: Sophie Håkansson.

Höstens första teaterpremiär flyttar ut

Redan i augusti inleder Helsingborgs stadsteater teateråret 21/22. Säsongens första premiär, den gripande monologen Allt som är underbart, spelas under bar himmel på innergården till Jacob Hansens hus i centrala Helsingborg.

Monologen Allt som är underbart inleder spelåret 21/22 den 19 augusti. Under 13 kvällar spelas föreställningen på Jacob Hansens hus innergård för en publik på 50 personer per tillfälle. Det är gott om plats att hålla avstånd till andra sällskap.

–Vi ser så mycket fram emot att öppna upp för att möta vår publik igen! Och hur kan det bli bättre än med en riktig feelgood-föreställning, som lockar till både tårar och skratt, en sensommarkväll utomhus? säger Kajsa Giertz, teaterchef.

Allt som är underbart är en varm och gripande monolog med humorn i centrum. Det är en berättelse om livets mörker, men framför allt om hopp och förtröstan och om hur långt vi är villiga att gå för dem vi älskar. I samspel med publiken skapar skådespelaren Robert Olofsson en unik föreställning som balanserar mellan livets ytterligheter.

Allt som är underbart regisseras av Nils Dernevik som även tillhör teaterns fasta skådespelarensemble. Det här är hans regidebut på Helsingborgs stadsteater.

Läs mer om pjäsen på Helsingborgs stadsteaters webbplats.

PREMIÄR på innergården till Jacob Hansens hus 19 augusti. Innergården öppnar 30 minuter före varje föreställning och det går bra att ta med mat och alkoholfri dryck. Biljetterna släpps 10 juni.

I rollen: Robert Olofsson
    Av
    : Duncan Macmillan
    Regi
    : Nils Dernevik
    Scenografi
    : Katarina C:son Brandt, Erika Plant Blomqvist
    Kostym
    : Liselotte Sjöholm
    Mask
    : Julia Westerlund
    Ljus:
    Kristin Storm
    Ljud
    : Jonas Mattsson

Trygg teater i coronatid
    Enligt myndigheternas restriktioner begränsas antalet personer i publiken till 50 per kväll. Stolarna är placerade med en meters avstånd och sällskap får sitta max fyra personer tillsammans.